Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

OPTIMIZATION OF PARKING PUBLIC TRANSPORT VEHICLES IN OSTRAVA

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F15%3A86093539" target="_blank" >RIV/61989100:27230/15:86093539 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.fpz.unizg.hr/traffic/index.php/PROMTT/issue/view/158" target="_blank" >http://www.fpz.unizg.hr/traffic/index.php/PROMTT/issue/view/158</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7307/ptt.v27i1.1593" target="_blank" >10.7307/ptt.v27i1.1593</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    OPTIMIZATION OF PARKING PUBLIC TRANSPORT VEHICLES IN OSTRAVA

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A typical trait of public transport is a spatially scattered demand. A route net that is operated by a carrier (or several carriers) has to be adapted to the demand. Public transport vehicles that are not used during a period of a day are usually parkedin defined parking lots that have a given capacity. When the vehicle goes from the place where its schedule ends (usually a terminus of the last connection served by the vehicle) to the place where the vehicle should be parked, a non-productive journey occurs. The same occurs at the beginning of the vehicle schedule as well. The main goal of the paper is to present a mathematical model that enables minimization of the total length of all the non-productive journeys. Functionality of the proposed mathematical model was tested in the conditions of a real bus public transport network.

  • Název v anglickém jazyce

    OPTIMIZATION OF PARKING PUBLIC TRANSPORT VEHICLES IN OSTRAVA

  • Popis výsledku anglicky

    A typical trait of public transport is a spatially scattered demand. A route net that is operated by a carrier (or several carriers) has to be adapted to the demand. Public transport vehicles that are not used during a period of a day are usually parkedin defined parking lots that have a given capacity. When the vehicle goes from the place where its schedule ends (usually a terminus of the last connection served by the vehicle) to the place where the vehicle should be parked, a non-productive journey occurs. The same occurs at the beginning of the vehicle schedule as well. The main goal of the paper is to present a mathematical model that enables minimization of the total length of all the non-productive journeys. Functionality of the proposed mathematical model was tested in the conditions of a real bus public transport network.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Promet - Traffic - Traffico

  • ISSN

    0353-5320

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    27

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    HR - Chorvatská republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    69-75

  • Kód UT WoS článku

    000352253600007

  • EID výsledku v databázi Scopus