Optimization of parking public transport vehicles
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F15%3A00308566" target="_blank" >RIV/68407700:21260/15:00308566 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.fpz.unizg.hr/traffic/index.php/PROMTT/issue/view/158" target="_blank" >http://www.fpz.unizg.hr/traffic/index.php/PROMTT/issue/view/158</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.7307/ptt.v27i1.1593" target="_blank" >10.7307/ptt.v27i1.1593</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Optimization of parking public transport vehicles
Popis výsledku v původním jazyce
A typical trait of public transport is a spatially scattered demand. A route net that is operated by a carrier (or several carriers) has to be adapted for the demand. Public transport vehicles that are not used during a period of a day are usually parked at defined parking lots that have a given capacity. When the vehicle goes from the place where its shift ends (usually a terminus of the last connection served by the vehicle) to the place where the vehicle should be parked, an unproductive journey occurs. The main goal of the article is to present a mathematical model that enables to minimize a total length of all the non-productive journeys. Functionality of the proposed mathematical model was tested in conditions of real bus public transport network.
Název v anglickém jazyce
Optimization of parking public transport vehicles
Popis výsledku anglicky
A typical trait of public transport is a spatially scattered demand. A route net that is operated by a carrier (or several carriers) has to be adapted for the demand. Public transport vehicles that are not used during a period of a day are usually parked at defined parking lots that have a given capacity. When the vehicle goes from the place where its shift ends (usually a terminus of the last connection served by the vehicle) to the place where the vehicle should be parked, an unproductive journey occurs. The main goal of the article is to present a mathematical model that enables to minimize a total length of all the non-productive journeys. Functionality of the proposed mathematical model was tested in conditions of real bus public transport network.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
PROMET - Traffic&Transportation
ISSN
0353-5320
e-ISSN
—
Svazek periodika
27
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
HR - Chorvatská republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
69-75
Kód UT WoS článku
000352253600007
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-84937580947