Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Optimization of parking public transport vehicles

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F15%3A00308566" target="_blank" >RIV/68407700:21260/15:00308566 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.fpz.unizg.hr/traffic/index.php/PROMTT/issue/view/158" target="_blank" >http://www.fpz.unizg.hr/traffic/index.php/PROMTT/issue/view/158</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7307/ptt.v27i1.1593" target="_blank" >10.7307/ptt.v27i1.1593</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Optimization of parking public transport vehicles

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A typical trait of public transport is a spatially scattered demand. A route net that is operated by a carrier (or several carriers) has to be adapted for the demand. Public transport vehicles that are not used during a period of a day are usually parked at defined parking lots that have a given capacity. When the vehicle goes from the place where its shift ends (usually a terminus of the last connection served by the vehicle) to the place where the vehicle should be parked, an unproductive journey occurs. The main goal of the article is to present a mathematical model that enables to minimize a total length of all the non-productive journeys. Functionality of the proposed mathematical model was tested in conditions of real bus public transport network.

  • Název v anglickém jazyce

    Optimization of parking public transport vehicles

  • Popis výsledku anglicky

    A typical trait of public transport is a spatially scattered demand. A route net that is operated by a carrier (or several carriers) has to be adapted for the demand. Public transport vehicles that are not used during a period of a day are usually parked at defined parking lots that have a given capacity. When the vehicle goes from the place where its shift ends (usually a terminus of the last connection served by the vehicle) to the place where the vehicle should be parked, an unproductive journey occurs. The main goal of the article is to present a mathematical model that enables to minimize a total length of all the non-productive journeys. Functionality of the proposed mathematical model was tested in conditions of real bus public transport network.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    PROMET - Traffic&Transportation

  • ISSN

    0353-5320

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    27

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    HR - Chorvatská republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    69-75

  • Kód UT WoS článku

    000352253600007

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84937580947