Simulation Approach to Troughput Assessment of Single-Track Tramline
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F15%3A86094637" target="_blank" >RIV/61989100:27230/15:86094637 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://ieeexplore.ieee.org/stamp/stamp.jsp?tp=&arnumber=7145055" target="_blank" >http://ieeexplore.ieee.org/stamp/stamp.jsp?tp=&arnumber=7145055</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/CarpathianCC.2015.7145055" target="_blank" >10.1109/CarpathianCC.2015.7145055</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Simulation Approach to Troughput Assessment of Single-Track Tramline
Popis výsledku v původním jazyce
The presented paper demonstrates the use of discrete event simulation for throughput assessment of a temporarily single-track tramline in the traffic terminal Ostrava-Svinov. Under normal conditions, the tramline is double-track. However, due to the reconstruction of Svinov Bridges that are part of this traffic terminal between 2011 and 2012, it was operated on a single track. This action had an obvious impact on the throughput of the tramline. In order to simulate and assess traffic on a single-track tramline, two pieces of software were used – ARENA and Witness. A short description of both simulations models, altogether with some results, is proposed in the paper.
Název v anglickém jazyce
Simulation Approach to Troughput Assessment of Single-Track Tramline
Popis výsledku anglicky
The presented paper demonstrates the use of discrete event simulation for throughput assessment of a temporarily single-track tramline in the traffic terminal Ostrava-Svinov. Under normal conditions, the tramline is double-track. However, due to the reconstruction of Svinov Bridges that are part of this traffic terminal between 2011 and 2012, it was operated on a single track. This action had an obvious impact on the throughput of the tramline. In order to simulate and assess traffic on a single-track tramline, two pieces of software were used – ARENA and Witness. A short description of both simulations models, altogether with some results, is proposed in the paper.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 2015 16th International Carpathian Control Conference, ICCC 2015
ISBN
978-1-4799-7370-5
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
106-111
Název nakladatele
Institute of Electrical and Electronics Engineers
Místo vydání
New York
Místo konání akce
Szilvasvarad
Datum konání akce
27. 5. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000380488000021