Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Assessment of partial double-tracked railway lines with focus on capacity

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25530%2F21%3A39917071" target="_blank" >RIV/00216275:25530/21:39917071 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Assessment of partial double-tracked railway lines with focus on capacity

  • Popis výsledku v původním jazyce

    There is a relatively significant number of single-tracked railway lines in operation. Travel times can be improved because trains must wait on passing (crossing) with the other trains whereas capacity and quality level can be decreased due to this fact. On the other hand, the construction of the second track along the line can be expensive and should be considered only in cases of heavy traffic. Partial double-tracking can be an effective way of how to improve capacity and quality with limited costs. The paper is focused on the capacity assessment of partially double-tracked lines with an effort to find a process for determining which line segments should be upgraded to double-tracked and which should remain as single-tracked segments. Operational features, such as delay and delay propagation (timetable stability) are the main indicators for this process. These features are assessed with a microsimulation model created within the simulation tool OpenTrack.

  • Název v anglickém jazyce

    Assessment of partial double-tracked railway lines with focus on capacity

  • Popis výsledku anglicky

    There is a relatively significant number of single-tracked railway lines in operation. Travel times can be improved because trains must wait on passing (crossing) with the other trains whereas capacity and quality level can be decreased due to this fact. On the other hand, the construction of the second track along the line can be expensive and should be considered only in cases of heavy traffic. Partial double-tracking can be an effective way of how to improve capacity and quality with limited costs. The paper is focused on the capacity assessment of partially double-tracked lines with an effort to find a process for determining which line segments should be upgraded to double-tracked and which should remain as single-tracked segments. Operational features, such as delay and delay propagation (timetable stability) are the main indicators for this process. These features are assessed with a microsimulation model created within the simulation tool OpenTrack.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF17_049%2F0008394" target="_blank" >EF17_049/0008394: Spolupráce Univerzity Pardubice a aplikační sféry v aplikačně orientovaném výzkumu lokačních, detekčních a simulačních systémů pro dopravní a přepravní procesy (PosiTrans)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Transport Means 2020 : proceedings of the 24th International Scientific Conference

  • ISBN

  • ISSN

    1822-296X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    666-671

  • Název nakladatele

    Kaunas University of Technology

  • Místo vydání

    Kaunas

  • Místo konání akce

    ONLINE

  • Datum konání akce

    30. 9. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku