Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Improving single-track railway line capacity using extended station switch point area

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F22%3A39918808" target="_blank" >RIV/00216275:25510/22:39918808 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2210970622000543?via%3Dihub" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2210970622000543?via%3Dihub</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.jrtpm.2022.100354" target="_blank" >10.1016/j.jrtpm.2022.100354</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Improving single-track railway line capacity using extended station switch point area

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper focuses on the possible capacity improvement of a segment between two stations of a single-track railway line by using of extended station switch point area and on methods assessing the capacity of such railway infrastructure, where a part of a single-track line segment being not equipped itself with e.g. line blocks becomes partially double-tracked. These methods can extend state-or-art general capacity assessment methods and allow more detailed assessment in this specific case. The research was conducted on three levels. The first is only analytic, the second is based on the developed own mesoscopic stochastic simulation model and the third is based on a stochastic microsimulation model elaborated by using the OpenTrack software. Divided solutions on each level can provide assessments with different demands on computation and model development. Stepwise solutions at the individual level may rationalize capacity assessment.

  • Název v anglickém jazyce

    Improving single-track railway line capacity using extended station switch point area

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on the possible capacity improvement of a segment between two stations of a single-track railway line by using of extended station switch point area and on methods assessing the capacity of such railway infrastructure, where a part of a single-track line segment being not equipped itself with e.g. line blocks becomes partially double-tracked. These methods can extend state-or-art general capacity assessment methods and allow more detailed assessment in this specific case. The research was conducted on three levels. The first is only analytic, the second is based on the developed own mesoscopic stochastic simulation model and the third is based on a stochastic microsimulation model elaborated by using the OpenTrack software. Divided solutions on each level can provide assessments with different demands on computation and model development. Stepwise solutions at the individual level may rationalize capacity assessment.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50703 - Transport planning and social aspects of transport (transport engineering to be 2.1)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF17_049%2F0008394" target="_blank" >EF17_049/0008394: Spolupráce Univerzity Pardubice a aplikační sféry v aplikačně orientovaném výzkumu lokačních, detekčních a simulačních systémů pro dopravní a přepravní procesy (PosiTrans)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Rail Transport Planning and Management

  • ISSN

    2210-9706

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    24

  • Číslo periodika v rámci svazku

    december 2022

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    1-19

  • Kód UT WoS článku

    000876870500001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85138176719