Contact Patterns During a Mesh of a Helical Gear Pair
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F18%3A10239521" target="_blank" >RIV/61989100:27230/18:10239521 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-3-030-33146-7_16" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007%2F978-3-030-33146-7_16</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-33146-7_16" target="_blank" >10.1007/978-3-030-33146-7_16</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Contact Patterns During a Mesh of a Helical Gear Pair
Popis výsledku v původním jazyce
The article deals with the issue of real tooth contact on the helical gearing in the car gearbox. Theoretical images of the tooth contact in the available literature do not show all information about tooth contact looks and how are spreads on the real tooth flank surface. This article shows in the detail, how looks the contact line and the footprint (contact pattern) caused during tooth meshing on the real gearing in the car gearbox. It also shows, where the contact of the tooth begins and in what direction is expands on the tooth flank. This all is created for the comparing on different levels of load, because on the tooth are created micro-geometry modifications, which causes little bit different shapes of footprints than on unmodified gearing. These real footprints represent a better imagination for understanding how tooth meshing of helical gearing looks and how is changing the size of footprints due to increasing loading.
Název v anglickém jazyce
Contact Patterns During a Mesh of a Helical Gear Pair
Popis výsledku anglicky
The article deals with the issue of real tooth contact on the helical gearing in the car gearbox. Theoretical images of the tooth contact in the available literature do not show all information about tooth contact looks and how are spreads on the real tooth flank surface. This article shows in the detail, how looks the contact line and the footprint (contact pattern) caused during tooth meshing on the real gearing in the car gearbox. It also shows, where the contact of the tooth begins and in what direction is expands on the tooth flank. This all is created for the comparing on different levels of load, because on the tooth are created micro-geometry modifications, which causes little bit different shapes of footprints than on unmodified gearing. These real footprints represent a better imagination for understanding how tooth meshing of helical gearing looks and how is changing the size of footprints due to increasing loading.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Lecture Notes in Mechanical Engineering. Current Methods of Construction Design
ISBN
978-3-030-33145-0
ISSN
2195-4356
e-ISSN
2195-4364
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
131-137
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Cham
Místo konání akce
Demänovská Dolina
Datum konání akce
11. 9. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—