Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Minimising Number of Shunting Tracks at Tram Turning Loops

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F20%3A10245787" target="_blank" >RIV/61989100:27230/20:10245787 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68407700:21260/20:00351543

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Minimising Number of Shunting Tracks at Tram Turning Loops

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tram transport infrastructure and its subsequent operation is a very costly matter for each transport operator. It is therefore purposeful for the infrastructure to be built only to the extent which is necessary. The article deals with the optimisation of the necessary number of shunting tracks under predefined volume of tram transport which is given by the number of tram lines and a frequency of their con-nections. This is a problem that is specific to rail transport, when changing the or-der of individual vehicles is organizationally complicated and is feasible only with appropriate construction of the rail yard (so called turning loops), in some cases it is not possible at all. One of the ways how to reduce the number of necessary shunting tracks at tram turning loops is to adjust the arrival and departure times of tram vehicles serving the individual lines - time coordination. Mathematical pro-gramming will be used to deal with the problem.

  • Název v anglickém jazyce

    Minimising Number of Shunting Tracks at Tram Turning Loops

  • Popis výsledku anglicky

    Tram transport infrastructure and its subsequent operation is a very costly matter for each transport operator. It is therefore purposeful for the infrastructure to be built only to the extent which is necessary. The article deals with the optimisation of the necessary number of shunting tracks under predefined volume of tram transport which is given by the number of tram lines and a frequency of their con-nections. This is a problem that is specific to rail transport, when changing the or-der of individual vehicles is organizationally complicated and is feasible only with appropriate construction of the rail yard (so called turning loops), in some cases it is not possible at all. One of the ways how to reduce the number of necessary shunting tracks at tram turning loops is to adjust the arrival and departure times of tram vehicles serving the individual lines - time coordination. Mathematical pro-gramming will be used to deal with the problem.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/CK01000043" target="_blank" >CK01000043: Systém pro podporu síťové časové koordinace spojů v přestupních uzlech</a><br>

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    38th International Conference on Mathematical Methods in Economics (MME 2020) : conference proceedings : September 9-11, 2020, Mendel University in Brno, Czech Republic

  • ISBN

    978-80-7509-734-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    585-591

  • Název nakladatele

    Mendel University in Brno

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    9. 9. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku