Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Of Approach to Minimize the Number of Shunting Tracks at Turning Loops

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F20%3A10245791" target="_blank" >RIV/61989100:27230/20:10245791 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68407700:21260/20:00362745

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Of Approach to Minimize the Number of Shunting Tracks at Turning Loops

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Each transport mode needs a specific infrastructure to be operated. The same applies to tram transport. An integral part of the tram infrastructure is formed by shunting tracks at turning loops. The turning loops can have a variety of configurations (shapes). The shape depends primarily on the tram traffic volume. The construction of the tram infrastructure (including the turning loops) and their subsequent operation is very expensive for each tram transport operator. In addition, to the need for building a higher number of shunting tracks, the number of switches included at the turning loop etc. is higher. In addition to the construction costs, the maintenance costs for the turning loop increase proportionally as well. The article deals with the possibility of reducing the number of the shunting tracks. One of the ways how to reduce the number of necessary shunting tracks at the turning loop is to coordinate the arrivals and departures of individual tram connections. Mathematical programming can be used to deal with the coordination problem. Presenting a simple example, the article shows a basic principle of the positive impact of coordination on the necessary number of the shunting tracks at the turning loops.

  • Název v anglickém jazyce

    Of Approach to Minimize the Number of Shunting Tracks at Turning Loops

  • Popis výsledku anglicky

    Each transport mode needs a specific infrastructure to be operated. The same applies to tram transport. An integral part of the tram infrastructure is formed by shunting tracks at turning loops. The turning loops can have a variety of configurations (shapes). The shape depends primarily on the tram traffic volume. The construction of the tram infrastructure (including the turning loops) and their subsequent operation is very expensive for each tram transport operator. In addition, to the need for building a higher number of shunting tracks, the number of switches included at the turning loop etc. is higher. In addition to the construction costs, the maintenance costs for the turning loop increase proportionally as well. The article deals with the possibility of reducing the number of the shunting tracks. One of the ways how to reduce the number of necessary shunting tracks at the turning loop is to coordinate the arrivals and departures of individual tram connections. Mathematical programming can be used to deal with the coordination problem. Presenting a simple example, the article shows a basic principle of the positive impact of coordination on the necessary number of the shunting tracks at the turning loops.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/CK01000043" target="_blank" >CK01000043: Systém pro podporu síťové časové koordinace spojů v přestupních uzlech</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Quantitative Methods in Economics : Multiple Criteria Decision Making XX : proceedings of the international scientific conference : 27th May - 29th May 2020, Púchov, Slovakia

  • ISBN

    978-80-89962-60-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    333-342

  • Název nakladatele

    Letra Edu

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Púchov

  • Datum konání akce

    27. 5. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku