Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modelling of aerodrome control processes based on coloured Petri net queueing model with priorities

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27230%2F23%3A10253636" target="_blank" >RIV/61989100:27230/23:10253636 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://dokumenty.vsb.cz/docs/files/cs/e1c37442-9c5c-460d-b296-cefb7ecce285" target="_blank" >https://dokumenty.vsb.cz/docs/files/cs/e1c37442-9c5c-460d-b296-cefb7ecce285</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Modelling of aerodrome control processes based on coloured Petri net queueing model with priorities

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Aerodrome control service provided by air traffic controllers to aerodrome traffic contains different kinds of clearances, instructions, and information with dissimilar levels of priorities. A special set of instructions issued to aircrew of departing aircraft on the apron before start-up is called clearance delivery. It has one of the lowest priorities in the controller&apos;s job and can be provided from a separate working position. The paper describes a priority queueing model representing these aerodrome control processes; the mode is based on coloured Petri nets. CPN tools were used to create the model. An experiment that was run with the model showed the controller capacity limit when the clearance delivery service shall be provided from a separate working position to increase control tower capacity.

  • Název v anglickém jazyce

    Modelling of aerodrome control processes based on coloured Petri net queueing model with priorities

  • Popis výsledku anglicky

    Aerodrome control service provided by air traffic controllers to aerodrome traffic contains different kinds of clearances, instructions, and information with dissimilar levels of priorities. A special set of instructions issued to aircrew of departing aircraft on the apron before start-up is called clearance delivery. It has one of the lowest priorities in the controller&apos;s job and can be provided from a separate working position. The paper describes a priority queueing model representing these aerodrome control processes; the mode is based on coloured Petri nets. CPN tools were used to create the model. An experiment that was run with the model showed the controller capacity limit when the clearance delivery service shall be provided from a separate working position to increase control tower capacity.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 15th International Conference on Strategic Management and its Support by Information Systems 2023: May 22-24, 2023, Ostrava, Czech Republic

  • ISBN

    978-80-248-4687-3

  • ISSN

    2570-5776

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    86-94

  • Název nakladatele

    VŠB - Technical University of Ostrava

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Ostrava

  • Datum konání akce

    22. 5. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku