Moderní způsoby řízení pohonu elektromobilu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F07%3A00015086" target="_blank" >RIV/61989100:27240/07:00015086 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Moderní způsoby řízení pohonu elektromobilu
Popis výsledku v původním jazyce
Tento příspěvek je orientován na metody řízení pohonu elektromobilu Beta. Především budou v tomto článku zahrnuty poznatky vztahující se k vektorovému řízení a metodě přímého řízení momentu. U vektorového řízení jsou využity nové poznatky z hlediska optimalizace podle kritéria minimálního statorového proudu, omezení proudu baterie a omezení otáček motoru. Další použitou metodou je přímé řízení momentu vyvíjené na katedře elektroniky Vysoké školy báňské Technické univerzity v Ostravě. V současné době jena pohonu elektromobilu zkoušeno přímé řízení momentu s přímým výpočtem vektoru napětí. Oproti vektorovému řízení se vyznačuje jednodušším regulačním algoritmem, který je možné jednoduše implementovat na řídicí systém.
Název v anglickém jazyce
Modern Control Methods of Electric Car Drive
Popis výsledku anglicky
This paper is oriented on the control methods of electric car drive Beta. Firstly, in this article will included findings relating to vector control and direct torque control. In vector control are used new findings in term of optimisation according to minimal stator current criterion. The next method is direct torque control, which is developed at Department of electronics in VŠB - Technical university in Ostrava. In the present time is tested direst torque control with direct voltage vector calculation on the electric car drive. In comparsion with vector control, direct torque control is characterized by simpler control alrithm, which is possible simply implement to control system.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
XXX. Celostátní konference Elektrické pohony
ISBN
978-80-02-01921-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
41-46
Název nakladatele
ZU Plzeň
Místo vydání
ZU Plzeň
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—