Web Site Assessment in the Airline Industry: An Empirical Study of GCC Airline Companies
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F09%3A86077390" target="_blank" >RIV/61989100:27240/09:86077390 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Web Site Assessment in the Airline Industry: An Empirical Study of GCC Airline Companies
Popis výsledku v původním jazyce
Due to the internet and E-commerce booming, many airline companies are attempting to stimulate customers to shift from traditional distribution channels to online channels. Therefore, Web site quality is now considered a critical factor in attracting customers' attention and build loyalty. This paper proposes an Airline Website Assessment Index (AWAI) - an index that assesses the website's in four distinct areas transactional content, informational content, website design, and passenger enjoyment support. The AWAI scoring mechanism is explained and the index was applied on the top seven airline companies in the Arabian Gulf Cooperation Council (GCC) Countries. Finally, conclusions and implications derived from this study are presented. This paper wouldbe of a great help when Airlines' webs ites need to be evaluated or ranked.
Název v anglickém jazyce
Web Site Assessment in the Airline Industry: An Empirical Study of GCC Airline Companies
Popis výsledku anglicky
Due to the internet and E-commerce booming, many airline companies are attempting to stimulate customers to shift from traditional distribution channels to online channels. Therefore, Web site quality is now considered a critical factor in attracting customers' attention and build loyalty. This paper proposes an Airline Website Assessment Index (AWAI) - an index that assesses the website's in four distinct areas transactional content, informational content, website design, and passenger enjoyment support. The AWAI scoring mechanism is explained and the index was applied on the top seven airline companies in the Arabian Gulf Cooperation Council (GCC) Countries. Finally, conclusions and implications derived from this study are presented. This paper wouldbe of a great help when Airlines' webs ites need to be evaluated or ranked.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
SECOND INTERNATIONAL CONFERENCE ON THE APPLICATIONS OF DIGITAL INFORMATION AND WEB TECHNOLOGIES (ICADIWT 2009)
ISBN
978-1-4244-4456-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
193-198
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
NEW YORK
Místo konání akce
Anglie
Datum konání akce
4. 8. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000288359000031