Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Web Site Assessment in the Airline Industry: An Empirical Study of GCC Airline Companies

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F09%3A86077390" target="_blank" >RIV/61989100:27240/09:86077390 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Web Site Assessment in the Airline Industry: An Empirical Study of GCC Airline Companies

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Due to the internet and E-commerce booming, many airline companies are attempting to stimulate customers to shift from traditional distribution channels to online channels. Therefore, Web site quality is now considered a critical factor in attracting customers' attention and build loyalty. This paper proposes an Airline Website Assessment Index (AWAI) - an index that assesses the website's in four distinct areas transactional content, informational content, website design, and passenger enjoyment support. The AWAI scoring mechanism is explained and the index was applied on the top seven airline companies in the Arabian Gulf Cooperation Council (GCC) Countries. Finally, conclusions and implications derived from this study are presented. This paper wouldbe of a great help when Airlines' webs ites need to be evaluated or ranked.

  • Název v anglickém jazyce

    Web Site Assessment in the Airline Industry: An Empirical Study of GCC Airline Companies

  • Popis výsledku anglicky

    Due to the internet and E-commerce booming, many airline companies are attempting to stimulate customers to shift from traditional distribution channels to online channels. Therefore, Web site quality is now considered a critical factor in attracting customers' attention and build loyalty. This paper proposes an Airline Website Assessment Index (AWAI) - an index that assesses the website's in four distinct areas transactional content, informational content, website design, and passenger enjoyment support. The AWAI scoring mechanism is explained and the index was applied on the top seven airline companies in the Arabian Gulf Cooperation Council (GCC) Countries. Finally, conclusions and implications derived from this study are presented. This paper wouldbe of a great help when Airlines' webs ites need to be evaluated or ranked.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    SECOND INTERNATIONAL CONFERENCE ON THE APPLICATIONS OF DIGITAL INFORMATION AND WEB TECHNOLOGIES (ICADIWT 2009)

  • ISBN

    978-1-4244-4456-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    193-198

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    NEW YORK

  • Místo konání akce

    Anglie

  • Datum konání akce

    4. 8. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000288359000031