Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Anomaly Detection in Emergency Call Data - the First Step to the Intelligent Emergency Call System Management

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F09%3A86077840" target="_blank" >RIV/61989100:27240/09:86077840 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Anomaly Detection in Emergency Call Data - the First Step to the Intelligent Emergency Call System Management

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A collaborative Emergency call taking information system in the Czech Republic processes calls on the European 112 emergency number. Amounts of various incident records are stored in its databases. The data can be used for mining spatial and temporal anomalies. When such an anomalous situation is detected so that the system could suffer from local or temporal performance decrease, either a human, or an automatic management module could take measures to reconfigure the system traffic and balance its load. In this paper we describe a method of knowledge discovery and visualization with respect to the emergency call taking information system database characteristics. The method is based on Kohonen Self Organizing Map (SOM) algorithm. Transformations of categorical attributes into numeric values are proposed to prepare training set appropriate for successful SOM generation.

  • Název v anglickém jazyce

    Anomaly Detection in Emergency Call Data - the First Step to the Intelligent Emergency Call System Management

  • Popis výsledku anglicky

    A collaborative Emergency call taking information system in the Czech Republic processes calls on the European 112 emergency number. Amounts of various incident records are stored in its databases. The data can be used for mining spatial and temporal anomalies. When such an anomalous situation is detected so that the system could suffer from local or temporal performance decrease, either a human, or an automatic management module could take measures to reconfigure the system traffic and balance its load. In this paper we describe a method of knowledge discovery and visualization with respect to the emergency call taking information system database characteristics. The method is based on Kohonen Self Organizing Map (SOM) algorithm. Transformations of categorical attributes into numeric values are proposed to prepare training set appropriate for successful SOM generation.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    2009 INTERNATIONAL CONFERENCE ON INTELLIGENT NETWORKING AND COLLABORATIVE SYSTEMS (INCOS 2009)

  • ISBN

    978-1-4244-5165-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    IEEE, 345 E 47TH ST, NEW YORK, NY 10017 USA

  • Místo vydání

    NEW YORK

  • Místo konání akce

    Open Univ Catalonia, Barcelona, SPAIN

  • Datum konání akce

    4. 11. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000289914800034