Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Automatic evaluation of created tasks in e-Learning environment

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F10%3A86077668" target="_blank" >RIV/61989100:27240/10:86077668 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ISDA.2010.5687151" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/ISDA.2010.5687151</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ISDA.2010.5687151" target="_blank" >10.1109/ISDA.2010.5687151</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Automatic evaluation of created tasks in e-Learning environment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper describes basic categories of evaluation tasks, which can be used in area of computer science education process. The goals and weaknesses of automatic testing process by using computer based on automatic evaluation rules are discussed here. Article describes basic areas for testing in education, divides tasks into groups with same semantic and structure. Important part is oriented to describe different evaluation methods, their goals, and weaknesses that are demonstrated on elementary examples. Target of this document is to propose current problematic for current and future authors of study materials and tests. Test results and their future usage in IT practice are also mentioned. Article can help to select desirable evaluation methods for elementary questions. This article is not oriented to particular LMS. There is published evaluation theory that can be implemented in any LMS or interactive study materials.

  • Název v anglickém jazyce

    Automatic evaluation of created tasks in e-Learning environment

  • Popis výsledku anglicky

    This paper describes basic categories of evaluation tasks, which can be used in area of computer science education process. The goals and weaknesses of automatic testing process by using computer based on automatic evaluation rules are discussed here. Article describes basic areas for testing in education, divides tasks into groups with same semantic and structure. Important part is oriented to describe different evaluation methods, their goals, and weaknesses that are demonstrated on elementary examples. Target of this document is to propose current problematic for current and future authors of study materials and tests. Test results and their future usage in IT practice are also mentioned. Article can help to select desirable evaluation methods for elementary questions. This article is not oriented to particular LMS. There is published evaluation theory that can be implemented in any LMS or interactive study materials.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP202%2F10%2F0573" target="_blank" >GAP202/10/0573: Zpracování XML dat v heterogenních a dynamických prostředích</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 2010 10th International Conference on Intelligent Systems Design and Applications

  • ISBN

    978-1-4244-8134-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    883-888

  • Název nakladatele

    IEEE Computer Society

  • Místo vydání

    Los Alamitos, California

  • Místo konání akce

    Cairo, Egypt

  • Datum konání akce

    29. 11. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku