Automatic evaluation of created tasks in e-Learning environment
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F10%3A86077668" target="_blank" >RIV/61989100:27240/10:86077668 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/ISDA.2010.5687151" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/ISDA.2010.5687151</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/ISDA.2010.5687151" target="_blank" >10.1109/ISDA.2010.5687151</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Automatic evaluation of created tasks in e-Learning environment
Popis výsledku v původním jazyce
This paper describes basic categories of evaluation tasks, which can be used in area of computer science education process. The goals and weaknesses of automatic testing process by using computer based on automatic evaluation rules are discussed here. Article describes basic areas for testing in education, divides tasks into groups with same semantic and structure. Important part is oriented to describe different evaluation methods, their goals, and weaknesses that are demonstrated on elementary examples. Target of this document is to propose current problematic for current and future authors of study materials and tests. Test results and their future usage in IT practice are also mentioned. Article can help to select desirable evaluation methods for elementary questions. This article is not oriented to particular LMS. There is published evaluation theory that can be implemented in any LMS or interactive study materials.
Název v anglickém jazyce
Automatic evaluation of created tasks in e-Learning environment
Popis výsledku anglicky
This paper describes basic categories of evaluation tasks, which can be used in area of computer science education process. The goals and weaknesses of automatic testing process by using computer based on automatic evaluation rules are discussed here. Article describes basic areas for testing in education, divides tasks into groups with same semantic and structure. Important part is oriented to describe different evaluation methods, their goals, and weaknesses that are demonstrated on elementary examples. Target of this document is to propose current problematic for current and future authors of study materials and tests. Test results and their future usage in IT practice are also mentioned. Article can help to select desirable evaluation methods for elementary questions. This article is not oriented to particular LMS. There is published evaluation theory that can be implemented in any LMS or interactive study materials.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP202%2F10%2F0573" target="_blank" >GAP202/10/0573: Zpracování XML dat v heterogenních a dynamických prostředích</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 2010 10th International Conference on Intelligent Systems Design and Applications
ISBN
978-1-4244-8134-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
883-888
Název nakladatele
IEEE Computer Society
Místo vydání
Los Alamitos, California
Místo konání akce
Cairo, Egypt
Datum konání akce
29. 11. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—