CUDA BASED ENHANCED DIFFERENTIAL EVOLUTION: A COMPUTATIONAL ANALYSIS
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F12%3A86083945" target="_blank" >RIV/61989100:27240/12:86083945 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/70883521:28140/12:43868644 RIV/70883521:28120/12:43868644
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
CUDA BASED ENHANCED DIFFERENTIAL EVOLUTION: A COMPUTATIONAL ANALYSIS
Popis výsledku v původním jazyce
General purpose graphic programming unit (GPGPU) programming is a novel approach for solving parallel variable independent problems. The graphic processor core (GPU) gives the possibility to use multiple blocks, each of which contains hundreds of threads. Each of these threads can be visualized as a core onto itself, and tasks can be simultaneously sent to all the threads for parallel evaluations. This research explores the advantages of applying a evolutionary algorithm (EA) on the GPU in terms of computational speedups. Enhanced Differential Evolution (EDE) is applied to the generic permutative flowshop scheduling (PFSS) problem both using the central processing unit (CPU) and the GPU, and the results in terms of execution time is compared.
Název v anglickém jazyce
CUDA BASED ENHANCED DIFFERENTIAL EVOLUTION: A COMPUTATIONAL ANALYSIS
Popis výsledku anglicky
General purpose graphic programming unit (GPGPU) programming is a novel approach for solving parallel variable independent problems. The graphic processor core (GPU) gives the possibility to use multiple blocks, each of which contains hundreds of threads. Each of these threads can be visualized as a core onto itself, and tasks can be simultaneously sent to all the threads for parallel evaluations. This research explores the advantages of applying a evolutionary algorithm (EA) on the GPU in terms of computational speedups. Enhanced Differential Evolution (EDE) is applied to the generic permutative flowshop scheduling (PFSS) problem both using the central processing unit (CPU) and the GPU, and the results in terms of execution time is compared.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
26th European Conference on Modelling and Simulation : shaping reality through simulation : Koblenz, Germany, May 29 ? June 1 2012
ISBN
978-0-9564944-4-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
399 - 404
Název nakladatele
ECMS
Místo vydání
Nottingham
Místo konání akce
Koblenz
Datum konání akce
29. 5. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—