Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Utilization of graphics processing unit in sound source localization based on digital beamforming

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28140%2F11%3A43866356" target="_blank" >RIV/70883521:28140/11:43866356 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Utilization of graphics processing unit in sound source localization based on digital beamforming

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Paper deals with utilization of graphics processing unit (GPU) in sound source localization system which is based on digital beamforming. Due to principle of beamformer operation its localization accuracy increases with increasing number of microphone units in the array but there is a problem how to process this large amount of digital sound data in a short time. Today high-end multi core processors based on x86 architecture used in personal computers are able to run simultaneously up to 12 threads achieving floating point performance near of 100 GFLOPs while graphics processing units can process hundreds of threads simultaneously reaching theoretically up to 2700 GFLOPs in single precision. So the main idea is to move computation intensive tasks to the GPU enabling to free CPU resources to another tasks related to data acquisition, visualization and archiving.

  • Název v anglickém jazyce

    Utilization of graphics processing unit in sound source localization based on digital beamforming

  • Popis výsledku anglicky

    Paper deals with utilization of graphics processing unit (GPU) in sound source localization system which is based on digital beamforming. Due to principle of beamformer operation its localization accuracy increases with increasing number of microphone units in the array but there is a problem how to process this large amount of digital sound data in a short time. Today high-end multi core processors based on x86 architecture used in personal computers are able to run simultaneously up to 12 threads achieving floating point performance near of 100 GFLOPs while graphics processing units can process hundreds of threads simultaneously reaching theoretically up to 2700 GFLOPs in single precision. So the main idea is to move computation intensive tasks to the GPU enabling to free CPU resources to another tasks related to data acquisition, visualization and archiving.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JB - Senzory, čidla, měření a regulace

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/ED2.1.00%2F03.0089" target="_blank" >ED2.1.00/03.0089: Centrum bezpečnostních, informačních a pokročilých technologií (CEBIA-Tech)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Annals of DAAAM for 2011 & Proceedings of the 22nd International DAAAM Symposium "Intelligent Manufacturing & Automation: Power of Knowledge and Creativity"

  • ISBN

    978-3-901509-83-4

  • ISSN

    1726-9679

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

    451-452

  • Název nakladatele

    DAAAM International Vienna

  • Místo vydání

    Vienna

  • Místo konání akce

    Vienna

  • Datum konání akce

    23. 11. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku