Utilization of graphics processing unit in sound source localization based on digital beamforming
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28140%2F11%3A43866356" target="_blank" >RIV/70883521:28140/11:43866356 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Utilization of graphics processing unit in sound source localization based on digital beamforming
Popis výsledku v původním jazyce
Paper deals with utilization of graphics processing unit (GPU) in sound source localization system which is based on digital beamforming. Due to principle of beamformer operation its localization accuracy increases with increasing number of microphone units in the array but there is a problem how to process this large amount of digital sound data in a short time. Today high-end multi core processors based on x86 architecture used in personal computers are able to run simultaneously up to 12 threads achieving floating point performance near of 100 GFLOPs while graphics processing units can process hundreds of threads simultaneously reaching theoretically up to 2700 GFLOPs in single precision. So the main idea is to move computation intensive tasks to the GPU enabling to free CPU resources to another tasks related to data acquisition, visualization and archiving.
Název v anglickém jazyce
Utilization of graphics processing unit in sound source localization based on digital beamforming
Popis výsledku anglicky
Paper deals with utilization of graphics processing unit (GPU) in sound source localization system which is based on digital beamforming. Due to principle of beamformer operation its localization accuracy increases with increasing number of microphone units in the array but there is a problem how to process this large amount of digital sound data in a short time. Today high-end multi core processors based on x86 architecture used in personal computers are able to run simultaneously up to 12 threads achieving floating point performance near of 100 GFLOPs while graphics processing units can process hundreds of threads simultaneously reaching theoretically up to 2700 GFLOPs in single precision. So the main idea is to move computation intensive tasks to the GPU enabling to free CPU resources to another tasks related to data acquisition, visualization and archiving.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JB - Senzory, čidla, měření a regulace
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/ED2.1.00%2F03.0089" target="_blank" >ED2.1.00/03.0089: Centrum bezpečnostních, informačních a pokročilých technologií (CEBIA-Tech)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Annals of DAAAM for 2011 & Proceedings of the 22nd International DAAAM Symposium "Intelligent Manufacturing & Automation: Power of Knowledge and Creativity"
ISBN
978-3-901509-83-4
ISSN
1726-9679
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
2
Strana od-do
451-452
Název nakladatele
DAAAM International Vienna
Místo vydání
Vienna
Místo konání akce
Vienna
Datum konání akce
23. 11. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—