Senzor polohy rotoru elektromotoru
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F12%3A86084665" target="_blank" >RIV/61989100:27240/12:86084665 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Senzor polohy rotoru elektromotoru
Popis výsledku v původním jazyce
Pro řízení a regulaci pohonné jednotky elektromobilu je nutno znát velmi přesně polohu rotoru elektromotoru pohonu. Polohu rotoru lze měřit různými typy rotačních snímačů. Vzhledem k poloze elektromotoru v pohonné jednotce elektromobilu, prostoru pro zástavbu a potřebě jednoduché montáže, provozním podmínkám a pracovním podmínkám bylo hledáno specifické řešení. Takovýto integrovatelný snímač není v současnosti na trhu. Z řady fyzikálních principů byl vybrán systém měření polohy rotující části pomocí pole halových sond. Takovéto senzory v podobě čipů je možno komerčně získat. Byl vyvinut bezkontaktní snímač polohy rotoru elektromotoru, integrovatelný do pláště motoru bez radikálního zvětšení jeho rozměrů s krytím IP 66D a vysokou odolností proti vnějšímu rušení a především rušení soustavou vlastního elektromotoru. Snímač se skládá ze dvou prvků ? adaptéreu příčně polarizovaného magnetu, který se montuje na konec hřídele rotoru elektromotoru a vlastního snímače, který je namontován v ose
Název v anglickém jazyce
Electric motor Position Sensor
Popis výsledku anglicky
To control and regulate the electric drive unit must be known very accurately the rotor position of electric motor drive. Rotor position can be measured by different types of rotary encoders. Due to the location of the electric motor in the electric drive unit, space for installation and the need for easy installation, operating conditions and working conditions were sought specific solutions. Such a sensor is not integrable in the market today. A number of physical principles was chosen position measurement system using a rotating array of hall probes. Such sensors in the form of chips can be obtained commercially. It was developed contactless position sensor rotor electric motor integrated into the motor housing without radical enlargement of its dimensions with IP 66d and high resistance to external interference and system interference, especially his own electric motor. The sensor consists of two elements - adapter of transversely polarized magnet, which is mounted on the end of th
Klasifikace
Druh
G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek
CEP obor
JB - Senzory, čidla, měření a regulace
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FR-TI1%2F223" target="_blank" >FR-TI1/223: Komplexní řešení pohonné jednotky elektromobilu.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
173/20-12-2012_F
Číselná identifikace
—
Technické parametry
Vzhledem k charakteru výsledku byla oboustranně vypracována zpráva o využití výsledku pro firmu Isotra a.s.
Ekonomické parametry
Celkové materiálové náklady na realizaci snímače jsou při využití stávající technologie výroby mechanických komponent pouzdra (?rapid prototyping?) v Prototypové laboratoři CPIT C112 1000,-Kč. Tyto výrobní náklady jsou v současnosti zlomkem nákladů komerčně dostupných nicméně špatně integrovatelných inkrementálních snímačů.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
61989100
Název vlastníka
Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
P - Využití výsledku jiným subjektem je v některých případech možné bez nabytí licence
Požadavek na licenční poplatek
Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
—