Twitter Part-Of-Speech Tagging Using Pre-classification Hidden Markov Model
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F12%3A86084785" target="_blank" >RIV/61989100:27240/12:86084785 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICSMC.2012.6377881" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/ICSMC.2012.6377881</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICSMC.2012.6377881" target="_blank" >10.1109/ICSMC.2012.6377881</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Twitter Part-Of-Speech Tagging Using Pre-classification Hidden Markov Model
Popis výsledku v původním jazyce
Hidden Markov models (HMM) have been widely used in natural language processing (NLP), especially in syntactic level applications, which appears naturally as short-range-dependent sequence recognition problems. But the structure of HMM limits the usage of global knowledge including the sentiment analysis of the text, which has become an increasingly popular research topic in NLP now. In this paper, we propose a novel treatment of HMM model to use the result of sentimental subjectivity analysis in syntactic level task, i.e. part-of-speech (POS) tagging. The subjectivity information is introduced as a pre-classification procedure into the interval-type HMM. The subjectivity degree of the testing sentence is used as a combination factor to choose an appropriate value from the interval. Experiments results on public tagging data sets shows that the proposed approach enhanced the performance of POS tagging.
Název v anglickém jazyce
Twitter Part-Of-Speech Tagging Using Pre-classification Hidden Markov Model
Popis výsledku anglicky
Hidden Markov models (HMM) have been widely used in natural language processing (NLP), especially in syntactic level applications, which appears naturally as short-range-dependent sequence recognition problems. But the structure of HMM limits the usage of global knowledge including the sentiment analysis of the text, which has become an increasingly popular research topic in NLP now. In this paper, we propose a novel treatment of HMM model to use the result of sentimental subjectivity analysis in syntactic level task, i.e. part-of-speech (POS) tagging. The subjectivity information is introduced as a pre-classification procedure into the interval-type HMM. The subjectivity degree of the testing sentence is used as a combination factor to choose an appropriate value from the interval. Experiments results on public tagging data sets shows that the proposed approach enhanced the performance of POS tagging.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE.2.3.20.0073" target="_blank" >EE.2.3.20.0073: Bio-inspirované metody: věda, vzdělávání a transfer znalostí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Conference Proceedings - IEEE International Conference on Systems, Man and Cybernetics 2012
ISBN
978-1-4673-1714-6
ISSN
1062-922X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
1118-1123
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
New York
Místo konání akce
Soul
Datum konání akce
14. 10. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—