Tvorba internetových učebnic pravděpodobnosti a statistiky jako součást projektu MI21
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F12%3A86084939" target="_blank" >RIV/61989100:27240/12:86084939 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.statspol.cz/bulletiny/ib-2012-4-web.pdf" target="_blank" >http://www.statspol.cz/bulletiny/ib-2012-4-web.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5300/IB" target="_blank" >10.5300/IB</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Tvorba internetových učebnic pravděpodobnosti a statistiky jako součást projektu MI21
Popis výsledku v původním jazyce
Jedním z výstupů projektu ?Matematika pro inženýry 21. století - inovace výuky matematiky na technických školách v nových podmínkách rychle se vyvíjející informační a technické společnosti? (zkráceně MI21) je vytvoření 13-ti základních matematických modulů, 13-ti specializovaných matematických modulů, 13-ti mezioborových modulů a 20 modulů pro pedagogy. Výukové moduly jsou vytvářeny jednak ve formě určené pro tisk, jednak v elektronické formě vhodné pro prohlížení na monitoru. Obrazovkové verze modulu jsou doplňovány řadou multimediálních prvků, jako jsou animace, výpočetní applety, interaktivní testy, videa či 3D grafika. Tento příspěvek popisuje dva moduly věnované vybraným kapitolám z pravděpodobnosti a úvodu do statistiky, jejichž tiskové verze, připravené animace a výpočetní applety byly aplikovány ve výuce během tzv. pilotních kurzů v letním semestru školního roku 2010/2011.
Název v anglickém jazyce
Internet textbooks of probability and statistics as part of the MI21
Popis výsledku anglicky
One of the outputs of the project "Mathematics for Engineers 21st century - the innovation of teaching mathematics at technical schools in the new context of rapidly evolving information and technical society "(MI21 for short) are a 13-basic mathematicalmodules, 13-specialized mathematical modules, 13-interdisciplinary modules and 20 modules for teachers. Training modules are developed both in the form intended for printing, both in electronic form suitable for viewing on a monitor. On-screen version of the series are supplemented with multimedia elements such as animation, computer applets, interactive tests, video and 3D graphics. This paper describes two modules dedicated to selected chapters of introduction to probability and statistics, the printversion, prepared and computer animation applets were applied in the classroom during the pilot courses in the summer semester of the school year 2010/2011.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Informační bulletin České Statistické Společnosti
ISSN
1210-8022
e-ISSN
—
Svazek periodika
Neuveden
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
78-85
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—