Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Design of HEV Drive Unit with an Axial Flux Rotary Converter

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F12%3A86084970" target="_blank" >RIV/61989100:27240/12:86084970 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Design of HEV Drive Unit with an Axial Flux Rotary Converter

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper describes an effcient axial fux arrangement of the four quadrant rotary converter for hybrid electric vehicles. The main task of here presented solution is to keep an internal combustion engine working in the area of its maximal e?ciency during all possible driving conditions to satisfy minimal fuel consumption. In other words, this unit has to convert the optimal torque-speed operation point of the ICE on the input shaft to the required variable torque and speed on the output shaft. The possibility of the axial fux rotary converter (AFRC) arrangement based on the assembly of axial fux permanent magnet and axial fux induction motor with rotors clamped to the belt pulley is discussed in the concluding part of this paper along with the 3D FEMsimulations of magnetic fux density in the stator pack.

  • Název v anglickém jazyce

    The Design of HEV Drive Unit with an Axial Flux Rotary Converter

  • Popis výsledku anglicky

    This paper describes an effcient axial fux arrangement of the four quadrant rotary converter for hybrid electric vehicles. The main task of here presented solution is to keep an internal combustion engine working in the area of its maximal e?ciency during all possible driving conditions to satisfy minimal fuel consumption. In other words, this unit has to convert the optimal torque-speed operation point of the ICE on the input shaft to the required variable torque and speed on the output shaft. The possibility of the axial fux rotary converter (AFRC) arrangement based on the assembly of axial fux permanent magnet and axial fux induction motor with rotors clamped to the belt pulley is discussed in the concluding part of this paper along with the 3D FEMsimulations of magnetic fux density in the stator pack.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Progress in Electromagnetics Research Symposium, PIERS 2012 : Kuala Lumpur

  • ISBN

    978-1-934142-20-2

  • ISSN

    1559-9450

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    957-960

  • Název nakladatele

    The Electromagnetics Academy

  • Místo vydání

    Cambridge

  • Místo konání akce

    Kuala Lumpur

  • Datum konání akce

    27. 3. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku