The Design of HEV Drive Unit with an Axial Flux Rotary Converter
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F12%3A86084970" target="_blank" >RIV/61989100:27240/12:86084970 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Design of HEV Drive Unit with an Axial Flux Rotary Converter
Popis výsledku v původním jazyce
This paper describes an effcient axial fux arrangement of the four quadrant rotary converter for hybrid electric vehicles. The main task of here presented solution is to keep an internal combustion engine working in the area of its maximal e?ciency during all possible driving conditions to satisfy minimal fuel consumption. In other words, this unit has to convert the optimal torque-speed operation point of the ICE on the input shaft to the required variable torque and speed on the output shaft. The possibility of the axial fux rotary converter (AFRC) arrangement based on the assembly of axial fux permanent magnet and axial fux induction motor with rotors clamped to the belt pulley is discussed in the concluding part of this paper along with the 3D FEMsimulations of magnetic fux density in the stator pack.
Název v anglickém jazyce
The Design of HEV Drive Unit with an Axial Flux Rotary Converter
Popis výsledku anglicky
This paper describes an effcient axial fux arrangement of the four quadrant rotary converter for hybrid electric vehicles. The main task of here presented solution is to keep an internal combustion engine working in the area of its maximal e?ciency during all possible driving conditions to satisfy minimal fuel consumption. In other words, this unit has to convert the optimal torque-speed operation point of the ICE on the input shaft to the required variable torque and speed on the output shaft. The possibility of the axial fux rotary converter (AFRC) arrangement based on the assembly of axial fux permanent magnet and axial fux induction motor with rotors clamped to the belt pulley is discussed in the concluding part of this paper along with the 3D FEMsimulations of magnetic fux density in the stator pack.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Progress in Electromagnetics Research Symposium, PIERS 2012 : Kuala Lumpur
ISBN
978-1-934142-20-2
ISSN
1559-9450
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
957-960
Název nakladatele
The Electromagnetics Academy
Místo vydání
Cambridge
Místo konání akce
Kuala Lumpur
Datum konání akce
27. 3. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—