Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

eLogika - the system for teaching logic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F14%3A86091385" target="_blank" >RIV/61989100:27240/14:86091385 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.3233/978-1-61499-472-5-291" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.3233/978-1-61499-472-5-291</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3233/978-1-61499-472-5-291" target="_blank" >10.3233/978-1-61499-472-5-291</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    eLogika - the system for teaching logic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper we introduce the Learning Management System (LMS) eLogika that has been developed in our department for teaching mathematical logic. There were many reasons that led us to the decision to develop such a system, including inter alia a greatamount of students enrolled for the courses on logic. Yet the most important reason was a specific character of logic education. As a result, the eLogika system is a web application that provides didactic material for courses on mathematical logic. Its main goal is an automatic test generation and computer-aided test evaluation based on a large database of logic tasks. The system makes it possible to adjust the level of particular tests according to students' knowledge level. To this end we developed afeedback module that makes use of statistics and data mining methods. The system can generate a large number of training as well as exam test variants for each common thematic topic. At the same time it provides effective semi-automatic m

  • Název v anglickém jazyce

    eLogika - the system for teaching logic

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper we introduce the Learning Management System (LMS) eLogika that has been developed in our department for teaching mathematical logic. There were many reasons that led us to the decision to develop such a system, including inter alia a greatamount of students enrolled for the courses on logic. Yet the most important reason was a specific character of logic education. As a result, the eLogika system is a web application that provides didactic material for courses on mathematical logic. Its main goal is an automatic test generation and computer-aided test evaluation based on a large database of logic tasks. The system makes it possible to adjust the level of particular tests according to students' knowledge level. To this end we developed afeedback module that makes use of statistics and data mining methods. The system can generate a large number of training as well as exam test variants for each common thematic topic. At the same time it provides effective semi-automatic m

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Frontiers in Artificial Intelligence and Applications. Volume 272

  • ISBN

    978-1-61499-471-8

  • ISSN

    0922-6389

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    291-307

  • Název nakladatele

    IOS Press

  • Místo vydání

    Amsterodam

  • Místo konání akce

    Kiel

  • Datum konání akce

    3. 6. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku