Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A preliminary investigation of user perception and behavioral intention for different review types: Customers and designers perspective

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F14%3A86092826" target="_blank" >RIV/61989100:27240/14:86092826 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1155/2014/872929" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1155/2014/872929</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1155/2014/872929" target="_blank" >10.1155/2014/872929</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A preliminary investigation of user perception and behavioral intention for different review types: Customers and designers perspective

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Existing opinion mining studies have focused on and explored only two types of reviews, that is, regular and comparative. There is a visible gap in determining the useful review types from customers and designers perspective. Based on Technology Acceptance Model (TAM) and statistical measures we examine users' perception about different review types and its effects in terms of behavioral intention towards using online review system. By using sample of users (N = 400) and designers (N = 106), current research work studies three review types, A (regular), B (comparative), and C (suggestive), which are related to perceived usefulness, perceived ease of use, and behavioral intention. The study reveals that positive perception of the use of suggestive reviews improves users' decision making in business intelligence. The results also depict that type C (suggestive reviews) could be considered a new useful review type in addition to other types, A and B. 2014 Atika Qazi et al.

  • Název v anglickém jazyce

    A preliminary investigation of user perception and behavioral intention for different review types: Customers and designers perspective

  • Popis výsledku anglicky

    Existing opinion mining studies have focused on and explored only two types of reviews, that is, regular and comparative. There is a visible gap in determining the useful review types from customers and designers perspective. Based on Technology Acceptance Model (TAM) and statistical measures we examine users' perception about different review types and its effects in terms of behavioral intention towards using online review system. By using sample of users (N = 400) and designers (N = 106), current research work studies three review types, A (regular), B (comparative), and C (suggestive), which are related to perceived usefulness, perceived ease of use, and behavioral intention. The study reveals that positive perception of the use of suggestive reviews improves users' decision making in business intelligence. The results also depict that type C (suggestive reviews) could be considered a new useful review type in addition to other types, A and B. 2014 Atika Qazi et al.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The Scientific World Journal

  • ISSN

    1537-744X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2014

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    1-8

  • Kód UT WoS článku

    000332562300001

  • EID výsledku v databázi Scopus