Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Systolic neighborhood search on graphics processing units

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F14%3A86093022" target="_blank" >RIV/61989100:27240/14:86093022 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s00500-013-1041-7" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/s00500-013-1041-7</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s00500-013-1041-7" target="_blank" >10.1007/s00500-013-1041-7</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Systolic neighborhood search on graphics processing units

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this paper, we propose a parallel processing model based on systolic computing merged with concepts of evolutionary algorithms. The proposed model works over a Graphics Processing Unit using the structure of threads as cells that form a systolic mesh.Data passes through those cells, each one performing a simple computing operation. The systolic algorithm is implemented using NVIDIA's compute unified device architecture. To investigate the behavior and performance of the proposed model we test it over a NP-complete problem. The study of systolic algorithms on GPU and the different versions of the proposal show that our canonical model is a competitive solver with efficacy and presents a good scalability behavior across different instance sizes. 2013Springer-Verlag Berlin Heidelberg.

  • Název v anglickém jazyce

    Systolic neighborhood search on graphics processing units

  • Popis výsledku anglicky

    In this paper, we propose a parallel processing model based on systolic computing merged with concepts of evolutionary algorithms. The proposed model works over a Graphics Processing Unit using the structure of threads as cells that form a systolic mesh.Data passes through those cells, each one performing a simple computing operation. The systolic algorithm is implemented using NVIDIA's compute unified device architecture. To investigate the behavior and performance of the proposed model we test it over a NP-complete problem. The study of systolic algorithms on GPU and the different versions of the proposal show that our canonical model is a competitive solver with efficacy and presents a good scalability behavior across different instance sizes. 2013Springer-Verlag Berlin Heidelberg.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Soft computing

  • ISSN

    1432-7643

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    18

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    125-142

  • Kód UT WoS článku

    000329247000010

  • EID výsledku v databázi Scopus