Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

From moodle log file to the students network

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F14%3A86099403" target="_blank" >RIV/61989100:27240/14:86099403 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989100:27740/14:86099403

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-01854-6_65" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-01854-6_65</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-01854-6_65" target="_blank" >10.1007/978-3-319-01854-6_65</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    From moodle log file to the students network

  • Popis výsledku v původním jazyce

    E-learning is a method of education which usually uses Learning Management Systems and internet environment to ensure the maintenance of courses and to support the educational process. Moodle, one of such systems widely used, provides several statistical tools to analyse students' behaviour in the system. However, none of these tools provides visualisation of relations between students and their clustering into groups based on their similar behaviour. This article presents a proposed approach for analysis of students' behaviour in the system based on their profiles and on the students' profiles similarity. The approach uses principles from process mining and the visualization of relations between students and groups of students is done by graph theory. (C) Springer International Publishing Switzerland 2014.

  • Název v anglickém jazyce

    From moodle log file to the students network

  • Popis výsledku anglicky

    E-learning is a method of education which usually uses Learning Management Systems and internet environment to ensure the maintenance of courses and to support the educational process. Moodle, one of such systems widely used, provides several statistical tools to analyse students' behaviour in the system. However, none of these tools provides visualisation of relations between students and their clustering into groups based on their similar behaviour. This article presents a proposed approach for analysis of students' behaviour in the system based on their profiles and on the students' profiles similarity. The approach uses principles from process mining and the visualization of relations between students and groups of students is done by graph theory. (C) Springer International Publishing Switzerland 2014.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Advances in Intelligent Systems and Computing. Volume 239

  • ISBN

    978-3-319-01853-9

  • ISSN

    2194-5357

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    641-650

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Heidelberg

  • Místo konání akce

    Salamanca

  • Datum konání akce

    11. 9. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku