From moodle log file to the students network
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F14%3A86099403" target="_blank" >RIV/61989100:27240/14:86099403 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61989100:27740/14:86099403
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-01854-6_65" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-01854-6_65</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-01854-6_65" target="_blank" >10.1007/978-3-319-01854-6_65</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
From moodle log file to the students network
Popis výsledku v původním jazyce
E-learning is a method of education which usually uses Learning Management Systems and internet environment to ensure the maintenance of courses and to support the educational process. Moodle, one of such systems widely used, provides several statistical tools to analyse students' behaviour in the system. However, none of these tools provides visualisation of relations between students and their clustering into groups based on their similar behaviour. This article presents a proposed approach for analysis of students' behaviour in the system based on their profiles and on the students' profiles similarity. The approach uses principles from process mining and the visualization of relations between students and groups of students is done by graph theory. (C) Springer International Publishing Switzerland 2014.
Název v anglickém jazyce
From moodle log file to the students network
Popis výsledku anglicky
E-learning is a method of education which usually uses Learning Management Systems and internet environment to ensure the maintenance of courses and to support the educational process. Moodle, one of such systems widely used, provides several statistical tools to analyse students' behaviour in the system. However, none of these tools provides visualisation of relations between students and their clustering into groups based on their similar behaviour. This article presents a proposed approach for analysis of students' behaviour in the system based on their profiles and on the students' profiles similarity. The approach uses principles from process mining and the visualization of relations between students and groups of students is done by graph theory. (C) Springer International Publishing Switzerland 2014.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Advances in Intelligent Systems and Computing. Volume 239
ISBN
978-3-319-01853-9
ISSN
2194-5357
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
641-650
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Heidelberg
Místo konání akce
Salamanca
Datum konání akce
11. 9. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—