A study of the Multi-Trip vehicle routing problem with time windows and heterogeneous fleet
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F15%3A86096538" target="_blank" >RIV/61989100:27240/15:86096538 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/ISDA.2014.7066280" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/ISDA.2014.7066280</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/ISDA.2014.7066280" target="_blank" >10.1109/ISDA.2014.7066280</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
A study of the Multi-Trip vehicle routing problem with time windows and heterogeneous fleet
Popis výsledku v původním jazyce
This article introduces a metaheuristic approach to solve a variation of the well-known Vehicle Routing Problem (VRP). We present a solution for the Multi-Trip VRP with Time Windows and Heterogeneous Fleet. We add constraints to the original VRP concerning the time and the customer supply. Time constraints concerns the time windows on each customer and time horizon within which customers must be satisfied. In respect of the customer supply, we consider a heterogeneous fleet where vehicles are allowed todo multiple trips. We propose a solution for the problem using a Local Search and the Simulated Annealing technique. In order to evaluate the performance of our approach, we tested the procedure on a set of benchmark scenarios widely used for the VRP. (C) 2014 IEEE.
Název v anglickém jazyce
A study of the Multi-Trip vehicle routing problem with time windows and heterogeneous fleet
Popis výsledku anglicky
This article introduces a metaheuristic approach to solve a variation of the well-known Vehicle Routing Problem (VRP). We present a solution for the Multi-Trip VRP with Time Windows and Heterogeneous Fleet. We add constraints to the original VRP concerning the time and the customer supply. Time constraints concerns the time windows on each customer and time horizon within which customers must be satisfied. In respect of the customer supply, we consider a heterogeneous fleet where vehicles are allowed todo multiple trips. We propose a solution for the problem using a Local Search and the Simulated Annealing technique. In order to evaluate the performance of our approach, we tested the procedure on a set of benchmark scenarios widely used for the VRP. (C) 2014 IEEE.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/ED1.1.00%2F02.0070" target="_blank" >ED1.1.00/02.0070: Centrum excelence IT4Innovations</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
International Conference on Intelligent Systems Design and Applications, ISDA
ISBN
978-1-4799-7938-7
ISSN
2164-7143
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
7-12
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
New York
Místo konání akce
Okinawa
Datum konání akce
28. 11. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—