Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Fibre optic track vibration monitoring system

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F16%3A86097564" target="_blank" >RIV/61989100:27240/16:86097564 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://link.springer.com/article/10.1007/s11082-016-0616-9" target="_blank" >http://link.springer.com/article/10.1007/s11082-016-0616-9</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s11082-016-0616-9" target="_blank" >10.1007/s11082-016-0616-9</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Fibre optic track vibration monitoring system

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Track monitoring systems are a fundamental part of railroad safety. With the electrification and development of train traction control electronics, levels of electromagnetic interference (EMI) close to railroad monitoring systems are reaching critical levels. Unreliable track safety and fault monitoring systems could affect the efficient and safe functioning of railroads and therefore strict demands must be placed on track monitoring systems to ensure electromagnetic compatibility (EMC). The Prague subway system is not an exception. An alternative track vibration monitoring system has been proposed, demonstrated and tested along a single railway track in the Prague subway system. Two passive detection systems placed 50m and 1.3km away from the control room were used to measure tunnel vibrations triggered by passing trains free from the effect of any unrelated EMI existing in the subway tunnel. Fibre optic based systems immune to EMI can offer an efficient solution to both track and train monitoring.

  • Název v anglickém jazyce

    Fibre optic track vibration monitoring system

  • Popis výsledku anglicky

    Track monitoring systems are a fundamental part of railroad safety. With the electrification and development of train traction control electronics, levels of electromagnetic interference (EMI) close to railroad monitoring systems are reaching critical levels. Unreliable track safety and fault monitoring systems could affect the efficient and safe functioning of railroads and therefore strict demands must be placed on track monitoring systems to ensure electromagnetic compatibility (EMC). The Prague subway system is not an exception. An alternative track vibration monitoring system has been proposed, demonstrated and tested along a single railway track in the Prague subway system. Two passive detection systems placed 50m and 1.3km away from the control room were used to measure tunnel vibrations triggered by passing trains free from the effect of any unrelated EMI existing in the subway tunnel. Fibre optic based systems immune to EMI can offer an efficient solution to both track and train monitoring.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Optical And Quantum Electronics

  • ISSN

    0306-8919

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    48

  • Číslo periodika v rámci svazku

    7

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    1-10

  • Kód UT WoS článku

    000379174800010

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84976313880