Applying design science research to design and evaluate real-time road traffic state estimation framework
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F16%3A86099066" target="_blank" >RIV/61989100:27240/16:86099066 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61989100:27740/16:86099066
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-27400-3_20" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-27400-3_20</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-27400-3_20" target="_blank" >10.1007/978-3-319-27400-3_20</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Applying design science research to design and evaluate real-time road traffic state estimation framework
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents how design science research can be used to design and evaluate real-time road traffic state estimation framework. An integrated framework of the six process steps of design science research process model and the Matching Analysis-Projection-Synthesis (MAPS) tool was used as a research design to develop the proposed state estimation framework. The utility and efficiency of the framework was evaluated based on the adapted design science research evaluation guideline through simulation and the estimation accuracy indicated that reliable road traffic state estimation can be generated based on the developed framework. (C) Springer International Publishing Switzerland 2016.
Název v anglickém jazyce
Applying design science research to design and evaluate real-time road traffic state estimation framework
Popis výsledku anglicky
This paper presents how design science research can be used to design and evaluate real-time road traffic state estimation framework. An integrated framework of the six process steps of design science research process model and the Matching Analysis-Projection-Synthesis (MAPS) tool was used as a research design to develop the proposed state estimation framework. The utility and efficiency of the framework was evaluated based on the adapted design science research evaluation guideline through simulation and the estimation accuracy indicated that reliable road traffic state estimation can be generated based on the developed framework. (C) Springer International Publishing Switzerland 2016.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/ED1.1.00%2F02.0070" target="_blank" >ED1.1.00/02.0070: Centrum excelence IT4Innovations</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Advances in Intelligent Systems and Computing. Volume 419
ISBN
978-3-319-27399-0
ISSN
2194-5357
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
223-233
Název nakladatele
Springer Verlag
Místo vydání
London
Místo konání akce
Pietermaritzburg
Datum konání akce
1. 12. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—