PDMS-FBG-Based Fiber Optic System for Traffic Monitoring in Urban Areas
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F20%3A10245284" target="_blank" >RIV/61989100:27240/20:10245284 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-85089234847&origin=resultslist&sort=plf-f&src=s&sid=8b6ff4d15830a3f7e9723b3c1614cd7b&sot=autdocs&sdt=autdocs&sl=18&s=AU-ID%2857014879400%29&relpos=2&citeCnt=0&searchTerm=" target="_blank" >https://www.scopus.com/record/display.uri?eid=2-s2.0-85089234847&origin=resultslist&sort=plf-f&src=s&sid=8b6ff4d15830a3f7e9723b3c1614cd7b&sot=autdocs&sdt=autdocs&sl=18&s=AU-ID%2857014879400%29&relpos=2&citeCnt=0&searchTerm=</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/ACCESS.2020.3006985" target="_blank" >10.1109/ACCESS.2020.3006985</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
PDMS-FBG-Based Fiber Optic System for Traffic Monitoring in Urban Areas
Popis výsledku v původním jazyce
This article introduces fiber Bragg grating (FBG) system for monitoring selected traffic flow parameters in urban areas. The system is able to monitor traffic density or speed of cars driving in single lane. The proposed system consists of five Bragg gratings encapsulated in Polydimethylsiloxane polymer and is characterized by easy and inexpensive installation in the milled upper layer of the road covered with an asphalt mixture. The results of first operational tests presented in this study include 3978 passing vehicles of various specifications. The system's vehicle detection success rate is 99.62%. And further, a mean absolute error 1.35 kph and a relative error 2.62% when measuring vehicle speed.
Název v anglickém jazyce
PDMS-FBG-Based Fiber Optic System for Traffic Monitoring in Urban Areas
Popis výsledku anglicky
This article introduces fiber Bragg grating (FBG) system for monitoring selected traffic flow parameters in urban areas. The system is able to monitor traffic density or speed of cars driving in single lane. The proposed system consists of five Bragg gratings encapsulated in Polydimethylsiloxane polymer and is characterized by easy and inexpensive installation in the milled upper layer of the road covered with an asphalt mixture. The results of first operational tests presented in this study include 3978 passing vehicles of various specifications. The system's vehicle detection success rate is 99.62%. And further, a mean absolute error 1.35 kph and a relative error 2.62% when measuring vehicle speed.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EF16_019%2F0000867" target="_blank" >EF16_019/0000867: Centrum výzkumu pokročilých mechatronických systémů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
IEEE Access
ISSN
2169-3536
e-ISSN
—
Svazek periodika
8
Číslo periodika v rámci svazku
2020
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
127648-127658
Kód UT WoS článku
000551818400001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85089234847