Mobile fiber-optic Bragg sensor for monitoring axles of vehicles in urban traffic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F22%3A10251095" target="_blank" >RIV/61989100:27240/22:10251095 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.spiedigitallibrary.org/conference-proceedings-of-spie/12272/122720I/Mobile-fiber-optic-Bragg-sensor-for-monitoring-axles-of-vehicles/10.1117/12.2635700.short?SSO=1" target="_blank" >https://www.spiedigitallibrary.org/conference-proceedings-of-spie/12272/122720I/Mobile-fiber-optic-Bragg-sensor-for-monitoring-axles-of-vehicles/10.1117/12.2635700.short?SSO=1</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1117/12.2635700" target="_blank" >10.1117/12.2635700</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Mobile fiber-optic Bragg sensor for monitoring axles of vehicles in urban traffic
Popis výsledku v původním jazyce
This paper describes the proposal, manufacture, and overall testing of a portable measuring sensor based on the fiber-optic Bragg grating (FBG). The sensor is made of two-component silicone rubber (ZA 50 LT) and can be used to monitor the density of car traffic in cities at a maximum speed of 60 kph in one lane. The construction of the sensor, which is over 2 m long and 1.8 cm wide, contains optical fiber with FBG encapsulated in a carbon tube and allows the detection of individual vehicle axles. Functional verification of the sensor was performed in real traffic on overall 761 vehicles (various types) with a high detection success rate of 97.19 %. (C) 2022 SPIE.
Název v anglickém jazyce
Mobile fiber-optic Bragg sensor for monitoring axles of vehicles in urban traffic
Popis výsledku anglicky
This paper describes the proposal, manufacture, and overall testing of a portable measuring sensor based on the fiber-optic Bragg grating (FBG). The sensor is made of two-component silicone rubber (ZA 50 LT) and can be used to monitor the density of car traffic in cities at a maximum speed of 60 kph in one lane. The construction of the sensor, which is over 2 m long and 1.8 cm wide, contains optical fiber with FBG encapsulated in a carbon tube and allows the detection of individual vehicle axles. Functional verification of the sensor was performed in real traffic on overall 761 vehicles (various types) with a high detection success rate of 97.19 %. (C) 2022 SPIE.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/CK01000098" target="_blank" >CK01000098: Unikátní vláknově optický senzor pro detekci kolejových vozidel</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of SPIE - The International Society for Optical Engineering. Volume 12272
ISBN
978-1-5106-5547-8
ISSN
0277-786X
e-ISSN
1996-756X
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
SPIE - The International Society for Optical Engineering
Místo vydání
Bellingham
Místo konání akce
Berlín
Datum konání akce
5. 9. 2022
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—