Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Social media semantic perceptions on Madrid Metro system: Using Twitter data to link complaints to space

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F21%3A10247971" target="_blank" >RIV/61989100:27240/21:10247971 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989100:27350/21:10247971

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2210670720307460?via%3Dihub" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2210670720307460?via%3Dihub</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.scs.2020.102530" target="_blank" >10.1016/j.scs.2020.102530</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Social media semantic perceptions on Madrid Metro system: Using Twitter data to link complaints to space

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Social networks are platforms widely used by travelers who express their opinions about many services like public transport. This paper investigates the value of texts from social networks as a data source for detecting the spatial distribution of problems within a public transit network by geolocating citizens&apos; feelings, and analyzes the effects some factors such as population or income have over that spatial spread, with the goal of developing a more intelligent and sustainable public transit service. For that purpose, Twitter data from the Madrid Metro account is collected over a two-month period. Topics and sentiments are identified from text mining and machine learning algorithms, and mapped to explore spatial and temporal patterns. Lastly, a Geographically Weighted Regression model is used to explore the causality of the spatial distribution of complaining users, by using official data sources as exploratory variables. Results show Twitter users tend to be mid-income workers who reside in peripheral areas and mainly tweet when traveling to workplaces. The main detected problems were punctuality and breakdowns in transfer stations or in central areas, mainly in the early morning of weekdays, and affected by density of points of interest in destination areas.

  • Název v anglickém jazyce

    Social media semantic perceptions on Madrid Metro system: Using Twitter data to link complaints to space

  • Popis výsledku anglicky

    Social networks are platforms widely used by travelers who express their opinions about many services like public transport. This paper investigates the value of texts from social networks as a data source for detecting the spatial distribution of problems within a public transit network by geolocating citizens&apos; feelings, and analyzes the effects some factors such as population or income have over that spatial spread, with the goal of developing a more intelligent and sustainable public transit service. For that purpose, Twitter data from the Madrid Metro account is collected over a two-month period. Topics and sentiments are identified from text mining and machine learning algorithms, and mapped to explore spatial and temporal patterns. Lastly, a Geographically Weighted Regression model is used to explore the causality of the spatial distribution of complaining users, by using official data sources as exploratory variables. Results show Twitter users tend to be mid-income workers who reside in peripheral areas and mainly tweet when traveling to workplaces. The main detected problems were punctuality and breakdowns in transfer stations or in central areas, mainly in the early morning of weekdays, and affected by density of points of interest in destination areas.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50702 - Urban studies (planning and development)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sustainable Cities and Society

  • ISSN

    2210-6707

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    64

  • Číslo periodika v rámci svazku

    leden

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    000598812600008

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85092171686