Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

DYNAMIC STRAY CURRENT MEASURING METHODS IN URBAN AREAS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F22%3A10251437" target="_blank" >RIV/61989100:27240/22:10251437 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://bjrbe-journals.rtu.lv/article/view/bjrbe.2022-17.583/3062" target="_blank" >https://bjrbe-journals.rtu.lv/article/view/bjrbe.2022-17.583/3062</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7250/bjrbe.2022-17.583" target="_blank" >10.7250/bjrbe.2022-17.583</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    DYNAMIC STRAY CURRENT MEASURING METHODS IN URBAN AREAS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In areas where urban tracks are used as public transportation, dynamic stray currents cause high maintenance costs for the tracks and metal structures near the tracks. Stray currents caused by rail vehicles depend on many factors (traffic density, vehicle speed, acceleration and deceleration, soil and track moisture), so it is very difficult to get a clear picture of the harmfulness of the stray current based on the results of a single field measurement. However, there are several measurement methods that can be used to determine the presence of stray currents and predict appropriate track maintenance actions. Some of these methods are described in this article, namely the use of stray current mapper, measurement of rail potential and rail current, measurement at the stray current collection system, and the use of nondestructive sensors. In track construction, measuring the electrical potential between rail and ground is one of the most common methods of detecting the damaging influence of stray current.

  • Název v anglickém jazyce

    DYNAMIC STRAY CURRENT MEASURING METHODS IN URBAN AREAS

  • Popis výsledku anglicky

    In areas where urban tracks are used as public transportation, dynamic stray currents cause high maintenance costs for the tracks and metal structures near the tracks. Stray currents caused by rail vehicles depend on many factors (traffic density, vehicle speed, acceleration and deceleration, soil and track moisture), so it is very difficult to get a clear picture of the harmfulness of the stray current based on the results of a single field measurement. However, there are several measurement methods that can be used to determine the presence of stray currents and predict appropriate track maintenance actions. Some of these methods are described in this article, namely the use of stray current mapper, measurement of rail potential and rail current, measurement at the stray current collection system, and the use of nondestructive sensors. In track construction, measuring the electrical potential between rail and ground is one of the most common methods of detecting the damaging influence of stray current.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20200 - Electrical engineering, Electronic engineering, Information engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The Baltic Journal of Road and Bridge Engineering

  • ISSN

    1822-427X

  • e-ISSN

    1822-4288

  • Svazek periodika

    17

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    25

  • Strana od-do

    146-170

  • Kód UT WoS článku

    000908541400008

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85144596759