Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

An Overview of Chatbot Structure and Source Algorithms

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F22%3A10252033" target="_blank" >RIV/61989100:27240/22:10252033 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ieeexplore.ieee.org/abstract/document/10017970" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/abstract/document/10017970</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/CSCC55931.2022.00026" target="_blank" >10.1109/CSCC55931.2022.00026</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    An Overview of Chatbot Structure and Source Algorithms

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Chatbots or Chat Robots are the technology of the decade in which a machine having human conversation capabilities interacts with people. The technology uses various Human-Computer Interaction (HCI) mechanisms to communicate with humans. Chatbot technology has grown a lot in the past few years and is used in various fields such as medical, e-commerce, education, and information retrieval. This study aims to understand the existing chatbot conceptual design and explains the overall architecture of the chatbot, which comprises four components of basic input processing, input comprehension, information retrieval, and answer selection and production. Also, the data flow for the chatbot has been evaluated in this study. Furthermore, the portion of a study concentrated on investigating various methods employed by earlier chatbot structures. Natural Language Processing, Pattern Matching Algorithm, Naive Bayes Algorithm, Sequence to Sequence Model, Hybrid Emotion Interference Model, and Long Short-Term Memory are among them. Also, the elements influencing chatbot design have been discovered, which include the manner of input, the usage of Artificial intelligence Mark-up Language (AIML), SQL, the role of user technology acceptance, and the selection of techniques and application sectors. To summarize, this work provides a summary of research on chatbot structure and identifies the most prevalent algorithms employed with the current chatbot structure. (C) 2022 IEEE.

  • Název v anglickém jazyce

    An Overview of Chatbot Structure and Source Algorithms

  • Popis výsledku anglicky

    Chatbots or Chat Robots are the technology of the decade in which a machine having human conversation capabilities interacts with people. The technology uses various Human-Computer Interaction (HCI) mechanisms to communicate with humans. Chatbot technology has grown a lot in the past few years and is used in various fields such as medical, e-commerce, education, and information retrieval. This study aims to understand the existing chatbot conceptual design and explains the overall architecture of the chatbot, which comprises four components of basic input processing, input comprehension, information retrieval, and answer selection and production. Also, the data flow for the chatbot has been evaluated in this study. Furthermore, the portion of a study concentrated on investigating various methods employed by earlier chatbot structures. Natural Language Processing, Pattern Matching Algorithm, Naive Bayes Algorithm, Sequence to Sequence Model, Hybrid Emotion Interference Model, and Long Short-Term Memory are among them. Also, the elements influencing chatbot design have been discovered, which include the manner of input, the usage of Artificial intelligence Mark-up Language (AIML), SQL, the role of user technology acceptance, and the selection of techniques and application sectors. To summarize, this work provides a summary of research on chatbot structure and identifies the most prevalent algorithms employed with the current chatbot structure. (C) 2022 IEEE.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    26th International Conference on Circuits, Systems, Communications and Computers, CSCC 2022 : proceedings : 19-22 July 2022, Chania, Crete Island, Greece

  • ISBN

    978-1-66548-187-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    91-98

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    Piscataway

  • Místo konání akce

    Chania

  • Datum konání akce

    19. 7. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku