Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sustainable sentiment analysis on E-commerce platforms using a weighted parallel hybrid deep learning approach for smart cities applications

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F24%3A10256461" target="_blank" >RIV/61989100:27240/24:10256461 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.nature.com/articles/s41598-024-78318-1" target="_blank" >https://www.nature.com/articles/s41598-024-78318-1</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1038/s41598-024-78318-1" target="_blank" >10.1038/s41598-024-78318-1</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Sustainable sentiment analysis on E-commerce platforms using a weighted parallel hybrid deep learning approach for smart cities applications

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Sentiment analysis of several user evaluations on e-commerce platforms can be used to increase customer happiness. This method automatically extracts and identifies subjective data from product evaluations using natural language processing and machine learning methods. These statistics may eventually reveal information on the favourable, neutral, or negative attitudes of the consumer base. Due to its capacity to grasp the complex links between words and phrases in reviews as well as the emotions they imply, deep learning (DL) is very useful for SA tasks. A unique approach termed Weighted Parallel Hybrid Deep Learning-based Sentiment Analysis on E-Commerce Product Reviews is introduced by the proposed system. Accurately distinguishing between distinct sentiments found in online store reviews is the aim of the system technique. Additional data pre-processing processes are implemented within the system architecture to guarantee compatibility.

  • Název v anglickém jazyce

    Sustainable sentiment analysis on E-commerce platforms using a weighted parallel hybrid deep learning approach for smart cities applications

  • Popis výsledku anglicky

    Sentiment analysis of several user evaluations on e-commerce platforms can be used to increase customer happiness. This method automatically extracts and identifies subjective data from product evaluations using natural language processing and machine learning methods. These statistics may eventually reveal information on the favourable, neutral, or negative attitudes of the consumer base. Due to its capacity to grasp the complex links between words and phrases in reviews as well as the emotions they imply, deep learning (DL) is very useful for SA tasks. A unique approach termed Weighted Parallel Hybrid Deep Learning-based Sentiment Analysis on E-Commerce Product Reviews is introduced by the proposed system. Accurately distinguishing between distinct sentiments found in online store reviews is the aim of the system technique. Additional data pre-processing processes are implemented within the system architecture to guarantee compatibility.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Scientific Reports

  • ISSN

    2045-2322

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    001349432200067

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85208493917