Hodnocení dopravní dostupnosti. Hodnocení s příklady dopravní dostupnosti.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27350%2F05%3A00011890" target="_blank" >RIV/61989100:27350/05:00011890 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Traffic Accessibility Evaluation. Evaluation with Examples of Employers Accessibility
Popis výsledku v původním jazyce
Analyses of traffic accessibility are usually based on data collected during census. Nevertheless its results for commuting are published with remarkable delaying. Monitoring campaign organised by specialised companies represents other possibility, but the cost of such statistical campaign is relatively high. The other possibility is the application of network analysis in the environment of geographic information systems for evaluation non-public individual transport. For evaluation of transport accessibility using public transport means, the analysis of time schedules can be applied. It is possible to evaluate existing public transport connections, analyse selected conditions, evaluate real costs of commuting, evaluate conditions of commuting like number and waiting time for changing and apply Monte Carlo simulation approach to evaluate not only average conditions but also the range of commuting conditions (which can be next utilised with probabilistic approach or bulk service approac
Název v anglickém jazyce
Traffic Accessibility Evaluation. Evaluation with Examples of Employers Accessibility
Popis výsledku anglicky
Analyses of traffic accessibility are usually based on data collected during census. Nevertheless its results for commuting are published with remarkable delaying. Monitoring campaign organised by specialised companies represents other possibility, but the cost of such statistical campaign is relatively high. The other possibility is the application of network analysis in the environment of geographic information systems for evaluation non-public individual transport. For evaluation of transport accessibility using public transport means, the analysis of time schedules can be applied. It is possible to evaluate existing public transport connections, analyse selected conditions, evaluate real costs of commuting, evaluate conditions of commuting like number and waiting time for changing and apply Monte Carlo simulation approach to evaluate not only average conditions but also the range of commuting conditions (which can be next utilised with probabilistic approach or bulk service approac
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JC - Počítačový hardware a software
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA402%2F02%2F0855" target="_blank" >GA402/02/0855: Modelování trhu práce s využitím geoinformačních technologií</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2005
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of 14TH European Colloquium on Theoretical and Quantitative Geography
ISBN
9729830983
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
1-14
Název nakladatele
Universidade Nova de Lisboa
Místo vydání
Lisboa
Místo konání akce
Lisboa
Datum konání akce
9. 9. 2005
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—