Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Simulační přístup k hodnocení dopravní dostupnosti na příkladu dojížďky do zaměstnání.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27350%2F06%3A00014545" target="_blank" >RIV/61989100:27350/06:00014545 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Simulační přístup k hodnocení dopravní dostupnosti na příkladu dojížďky do zaměstnání.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Hodnocení dopravní obslužnosti využitím veřejné dopravy máme na mysli analýzu jízdních řádů. Je možno hodnotit reálné dopravní spojení, podmínky pro cestování, hodnotit reálné náklady na dojíždění, hodnotit podmínky dojíždění jako je počet přestupů a doba čekání na spoj nebo aplikovat Monte Carlo simulaci. Výhodou této metody je v možnosti nastavení specifických podmínek (např. dojezd na určitou hodinu), podrobné hodnocení podmínek dojíždění (reálných cen, počet přesedání, doba čekání apod.), nízkou cenu analýz a jejich libovolné opakování. Pro studium byl vybrán okres Bruntál. Důležitým faktem je vizualizace výsledků.

  • Název v anglickém jazyce

    Simulative approach for evaluation of traffic accessibility on example of commuting to work

  • Popis výsledku anglicky

    For evaluation of transport accessibility using public transport means can be applied the analysis of time schedules. It is possible to evaluate existing public transport connections, analyse selected conditions, evaluate real costs of commuting, evaluate conditions of commuting like number and waiting time for changing and apply Monte Carlo simulation approach to evaluate not only average conditions but also the range of commuting conditions (which can be next utilised with probabilistic approach or bulk service approach). The weakness of this method can be found in the need of appropriate parameters setting (parameters for commuting like requested time of departure or arrival - it can be overcome by simulation approach), appropriate evaluation of results (evaluation of different parameters of found connections), selection of probable commuting destinations. The presented method was applied and tested for Bruntal district in the Czech Republic. Very important question is visual presen

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA402%2F02%2F0855" target="_blank" >GA402/02/0855: Modelování trhu práce s využitím geoinformačních technologií</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Kartografické listy

  • ISSN

    1336-5274

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2006

  • Číslo periodika v rámci svazku

    14

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    100-107

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus