Simulační přístup k hodnocení dopravní dostupnosti na příkladu dojížďky do zaměstnání.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27350%2F06%3A00014545" target="_blank" >RIV/61989100:27350/06:00014545 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Simulační přístup k hodnocení dopravní dostupnosti na příkladu dojížďky do zaměstnání.
Popis výsledku v původním jazyce
Hodnocení dopravní obslužnosti využitím veřejné dopravy máme na mysli analýzu jízdních řádů. Je možno hodnotit reálné dopravní spojení, podmínky pro cestování, hodnotit reálné náklady na dojíždění, hodnotit podmínky dojíždění jako je počet přestupů a doba čekání na spoj nebo aplikovat Monte Carlo simulaci. Výhodou této metody je v možnosti nastavení specifických podmínek (např. dojezd na určitou hodinu), podrobné hodnocení podmínek dojíždění (reálných cen, počet přesedání, doba čekání apod.), nízkou cenu analýz a jejich libovolné opakování. Pro studium byl vybrán okres Bruntál. Důležitým faktem je vizualizace výsledků.
Název v anglickém jazyce
Simulative approach for evaluation of traffic accessibility on example of commuting to work
Popis výsledku anglicky
For evaluation of transport accessibility using public transport means can be applied the analysis of time schedules. It is possible to evaluate existing public transport connections, analyse selected conditions, evaluate real costs of commuting, evaluate conditions of commuting like number and waiting time for changing and apply Monte Carlo simulation approach to evaluate not only average conditions but also the range of commuting conditions (which can be next utilised with probabilistic approach or bulk service approach). The weakness of this method can be found in the need of appropriate parameters setting (parameters for commuting like requested time of departure or arrival - it can be overcome by simulation approach), appropriate evaluation of results (evaluation of different parameters of found connections), selection of probable commuting destinations. The presented method was applied and tested for Bruntal district in the Czech Republic. Very important question is visual presen
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AO - Sociologie, demografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA402%2F02%2F0855" target="_blank" >GA402/02/0855: Modelování trhu práce s využitím geoinformačních technologií</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Kartografické listy
ISSN
1336-5274
e-ISSN
—
Svazek periodika
2006
Číslo periodika v rámci svazku
14
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
100-107
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—