Hodnocení dopravní dostupnosti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27350%2F06%3A00014544" target="_blank" >RIV/61989100:27350/06:00014544 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Transport Accessibility Evaluation
Popis výsledku v původním jazyce
Theoretical means of accessibility measures are applied mainly for transport accessibility evaluation. Analyses of transport accessibility are usually based on data collected during census. Nevertheless its results for commuting are published with remarkable delays. Monitoring campaigns organised by specialised companies represents another possibility, but the cost of such a statistical campaign is relatively high. The other possibility is the application of network analysis in the environment of geographic information systems for the evaluation of non-public individual transport. For evaluation of transport accessibility using public transport means, the analysis of time schedules can be applied. It is possible to evaluate existing public transport connections, analyse selected conditions, evaluate real costs of commuting, conditions of commuting like number and waiting time for changing and apply a Monte Carlo simulation approach to evaluate not only average conditions but also the r
Název v anglickém jazyce
Transport Accessibility Evaluation
Popis výsledku anglicky
Theoretical means of accessibility measures are applied mainly for transport accessibility evaluation. Analyses of transport accessibility are usually based on data collected during census. Nevertheless its results for commuting are published with remarkable delays. Monitoring campaigns organised by specialised companies represents another possibility, but the cost of such a statistical campaign is relatively high. The other possibility is the application of network analysis in the environment of geographic information systems for the evaluation of non-public individual transport. For evaluation of transport accessibility using public transport means, the analysis of time schedules can be applied. It is possible to evaluate existing public transport connections, analyse selected conditions, evaluate real costs of commuting, conditions of commuting like number and waiting time for changing and apply a Monte Carlo simulation approach to evaluate not only average conditions but also the r
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AO - Sociologie, demografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA402%2F99%2F0022" target="_blank" >GA402/99/0022: Prostorová analýza nezaměstnanosti</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Geografie - Sborník České geografické společnosti
ISSN
1212-0014
e-ISSN
—
Svazek periodika
3
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
115-132
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—