Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

MANAŽERSKÉ KOMPETENCE A JEJICH VÝZNAM V OBLASTI MARKETINGU

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27350%2F07%3A00016410" target="_blank" >RIV/61989100:27350/07:00016410 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    MANAŽERSKÉ KOMPETENCE A JEJICH VÝZNAM V OBLASTI MARKETINGU

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The interest of each enterprise existing in still changing external economic environment is its success and competitiveness. On single workers and especially managers on single enterprise's management levels still greater requirements are laid, the managing of which is just one of presuppositions of successful competitiveness. These requirements and claims laid on managers are called managers' competencies the base of which is the personal manager's potential. Through its development, the meeting of requirements on manager's position performance is realized. Each manager should use his best effort in considering his own competencies and being aware of needs of his further development. The level of these competencies managing already at workers' accession to mangers' posts is influenced by their study and preparation for practice in the framework of university studies.

  • Název v anglickém jazyce

    Manager´s competencies and theri significance in marketing

  • Popis výsledku anglicky

    The interest of each enterprise existing in still changing external economic environment is its success and competitiveness. On single workers and especially managers on single enterprise's management levels still greater requirements are laid, the managing of which is just one of presuppositions of successful competitiveness. These requirements and claims laid on managers are called managers' competencies the base of which is the personal manager's potential. Through its development, the meeting of requirements on manager's position performance is realized. Each manager should use his best effort in considering his own competencies and being aware of needs of his further development. The level of these competencies managing already at workers' accession to mangers' posts is influenced by their study and preparation for practice in the framework of university studies.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Marketing a obchod 2007

  • ISBN

    978-80-8093-026-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    131-135

  • Název nakladatele

    Národné lesnicke centrum

  • Místo vydání

    Zvolen

  • Místo konání akce

  • Datum konání akce

  • Typ akce podle státní příslušnosti

  • Kód UT WoS článku