Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ANALYZING THE EFFECTIVENESS OF MARKETING COMMUNICATION WITHIN THE FACULTY OF MINING AND GEOLOGY, VŠB-TU OSTRAVA AND VERIFYING HYPOTHESES

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27350%2F13%3A86086187" target="_blank" >RIV/61989100:27350/13:86086187 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.asers.eu/asers_files/jres/JRES%20Volume%20IV%20Issue%206%202013.pdf" target="_blank" >http://www.asers.eu/asers_files/jres/JRES%20Volume%20IV%20Issue%206%202013.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    ANALYZING THE EFFECTIVENESS OF MARKETING COMMUNICATION WITHIN THE FACULTY OF MINING AND GEOLOGY, VŠB-TU OSTRAVA AND VERIFYING HYPOTHESES

  • Popis výsledku v původním jazyce

    University managers face dynamic changes of environment which constraints them to innovate current approaches to managing the communication and to implement such a marketing approach into the management system that requires a high-quality communication mix created on the basis of marketing research. This article deals with results of the questionnaire survey performed in newly enrolled students of the Faculty of mining and geology, VŠB-TU Ostrava. The questionnaire survey was focused on reasons and motives which lead students to attend the faculty as well as on learning those elements of the communication mix which are privileged by students and which affect them within choosing the course, faculty and school. The article also contains defined and tested hypotheses which either confirm or disconfirm premises, defined by the authors. Results of the survey analyzed shall become the basis for suggesting the ideal communication mix which may be utilized by the school management in order to

  • Název v anglickém jazyce

    ANALYZING THE EFFECTIVENESS OF MARKETING COMMUNICATION WITHIN THE FACULTY OF MINING AND GEOLOGY, VŠB-TU OSTRAVA AND VERIFYING HYPOTHESES

  • Popis výsledku anglicky

    University managers face dynamic changes of environment which constraints them to innovate current approaches to managing the communication and to implement such a marketing approach into the management system that requires a high-quality communication mix created on the basis of marketing research. This article deals with results of the questionnaire survey performed in newly enrolled students of the Faculty of mining and geology, VŠB-TU Ostrava. The questionnaire survey was focused on reasons and motives which lead students to attend the faculty as well as on learning those elements of the communication mix which are privileged by students and which affect them within choosing the course, faculty and school. The article also contains defined and tested hypotheses which either confirm or disconfirm premises, defined by the authors. Results of the survey analyzed shall become the basis for suggesting the ideal communication mix which may be utilized by the school management in order to

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Research in Educational Sciences

  • ISSN

    2068-8407

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    IV

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    RO - Rumunsko

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    57-70

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus