Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Great Expectations: Academic Writing through Future University Students' Eyes

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27350%2F16%3A86099150" target="_blank" >RIV/61989100:27350/16:86099150 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Great Expectations: Academic Writing through Future University Students' Eyes

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper describes a study conducted at the Faculty of Arts, PU Olomouc, which aimed at future 1st-year students' expectations concerning academic writing. As the humanities students are requested to write a variety of papers, the topic of academic writing, either in Czech or in English, is highly relevant for them. The pilot study was carried out using group interviews of semi-open questions dealing with their writing experience at secondary schools and their expectations concerning writing for academic purposes at university. A qualitative method of coding was chosen to analyse the answers which revealed that the future students have a very vague notion of writing within the academic context. The research was mainly done to help to design a curriculum for academic writing courses; however, it might be also useful for academic writing teachers from similar cultural backgrounds, either to plan their academic writing curricula and to understand their students' starting position and help them surmount the barrier between writing within secondary school and university contexts.

  • Název v anglickém jazyce

    Great Expectations: Academic Writing through Future University Students' Eyes

  • Popis výsledku anglicky

    The paper describes a study conducted at the Faculty of Arts, PU Olomouc, which aimed at future 1st-year students' expectations concerning academic writing. As the humanities students are requested to write a variety of papers, the topic of academic writing, either in Czech or in English, is highly relevant for them. The pilot study was carried out using group interviews of semi-open questions dealing with their writing experience at secondary schools and their expectations concerning writing for academic purposes at university. A qualitative method of coding was chosen to analyse the answers which revealed that the future students have a very vague notion of writing within the academic context. The research was mainly done to help to design a curriculum for academic writing courses; however, it might be also useful for academic writing teachers from similar cultural backgrounds, either to plan their academic writing curricula and to understand their students' starting position and help them surmount the barrier between writing within secondary school and university contexts.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    3rd International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Sciences and Arts : SGEM 2016 : psychology and psychiatry, sociology and healthcare, education, : conference proceedings : 24-30 August, 2016 : Albena, Bulgaria. Volume II

  • ISBN

    978-619-7105-71-1

  • ISSN

    2367-5659

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    433-439

  • Název nakladatele

    STEF92 Technology Ltd.

  • Místo vydání

    Sofia

  • Místo konání akce

    Albena

  • Datum konání akce

    24. 8. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku