Experience with Teaching using Videoconferencing System
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27350%2F17%3A10237257" target="_blank" >RIV/61989100:27350/17:10237257 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Experience with Teaching using Videoconferencing System
Popis výsledku v původním jazyce
The paper describes our experience with teaching courses in the area of automation for a 500 km remote site (Institute in the town of Most) via a videoconferencing system. Thus, lessons, on the one hand, bring savings due to the reduced number of teachers´ business trips but, on the other hand, also a number of problems. As an alternative, we tried to implement lessons using Skype, which did not work well for our purposes. We are also trying to attract lessons using remote access to an automation technology lab (with the possibility to learn through experiments). Despite a number of benefits there are still some subjects in the field of automation that are necessary to teach with the personal participation of the lecturer.
Název v anglickém jazyce
Experience with Teaching using Videoconferencing System
Popis výsledku anglicky
The paper describes our experience with teaching courses in the area of automation for a 500 km remote site (Institute in the town of Most) via a videoconferencing system. Thus, lessons, on the one hand, bring savings due to the reduced number of teachers´ business trips but, on the other hand, also a number of problems. As an alternative, we tried to implement lessons using Skype, which did not work well for our purposes. We are also trying to attract lessons using remote access to an automation technology lab (with the possibility to learn through experiments). Despite a number of benefits there are still some subjects in the field of automation that are necessary to teach with the personal participation of the lecturer.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
IT for Practice 2017 : proceedings of the 20th international conference : October 9-10, 2017, Ostrava, Czech Republic
ISBN
978-80-248-4089-5
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
191-198
Název nakladatele
VŠB - Technical University of Ostrava
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Ostrava
Datum konání akce
9. 10. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—