Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Experience with Teaching using Videoconferencing System

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27350%2F17%3A10237257" target="_blank" >RIV/61989100:27350/17:10237257 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Experience with Teaching using Videoconferencing System

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper describes our experience with teaching courses in the area of automation for a 500 km remote site (Institute in the town of Most) via a videoconferencing system. Thus, lessons, on the one hand, bring savings due to the reduced number of teachers´ business trips but, on the other hand, also a number of problems. As an alternative, we tried to implement lessons using Skype, which did not work well for our purposes. We are also trying to attract lessons using remote access to an automation technology lab (with the possibility to learn through experiments). Despite a number of benefits there are still some subjects in the field of automation that are necessary to teach with the personal participation of the lecturer.

  • Název v anglickém jazyce

    Experience with Teaching using Videoconferencing System

  • Popis výsledku anglicky

    The paper describes our experience with teaching courses in the area of automation for a 500 km remote site (Institute in the town of Most) via a videoconferencing system. Thus, lessons, on the one hand, bring savings due to the reduced number of teachers´ business trips but, on the other hand, also a number of problems. As an alternative, we tried to implement lessons using Skype, which did not work well for our purposes. We are also trying to attract lessons using remote access to an automation technology lab (with the possibility to learn through experiments). Despite a number of benefits there are still some subjects in the field of automation that are necessary to teach with the personal participation of the lecturer.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    IT for Practice 2017 : proceedings of the 20th international conference : October 9-10, 2017, Ostrava, Czech Republic

  • ISBN

    978-80-248-4089-5

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    191-198

  • Název nakladatele

    VŠB - Technical University of Ostrava

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Ostrava

  • Datum konání akce

    9. 10. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku