Multidimensional Evaluation of Public Transport Accessibility
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27350%2F18%3A10241347" target="_blank" >RIV/61989100:27350/18:10241347 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61989592:15310/17:73585361
Výsledek na webu
<a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-61297-3_11" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-61297-3_11</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-61297-3_11" target="_blank" >10.1007/978-3-319-61297-3_11</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Multidimensional Evaluation of Public Transport Accessibility
Popis výsledku v původním jazyce
Public transport conditions are analysed using simulated commuting to important employers and recording data about significant features of all simulated trips. Two forms of overall public transport accessibility evaluation are comparedrule based and multivariate based classifications. Rule based classification was developed in several variants integrating two or four indicators, average and non-aggregated values. More valuable results were obtained using extended set of indicators for non-aggregated trips. The multivariate classification utilizes a novel approach to K-means cluster analysis using decile values. The comparison of both classifications shows a primary role of expert based classification. K-means cluster analysis based on deciles or median values are suitable for establishing more common typology but not for a local accessibility evaluation.
Název v anglickém jazyce
Multidimensional Evaluation of Public Transport Accessibility
Popis výsledku anglicky
Public transport conditions are analysed using simulated commuting to important employers and recording data about significant features of all simulated trips. Two forms of overall public transport accessibility evaluation are comparedrule based and multivariate based classifications. Rule based classification was developed in several variants integrating two or four indicators, average and non-aggregated values. More valuable results were obtained using extended set of indicators for non-aggregated trips. The multivariate classification utilizes a novel approach to K-means cluster analysis using decile values. The comparison of both classifications shows a primary role of expert based classification. K-means cluster analysis based on deciles or median values are suitable for establishing more common typology but not for a local accessibility evaluation.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50703 - Transport planning and social aspects of transport (transport engineering to be 2.1)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA14-26831S" target="_blank" >GA14-26831S: Prostorové simulační modelování dostupnosti</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Lecture notes in geoinformation and cartography. Volume 1
ISBN
978-3-319-61296-6
ISSN
1863-2246
e-ISSN
1863-2351
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
149-164
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Cham
Místo konání akce
Ostrava
Datum konání akce
22. 3. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
000457178200011