Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Enterprise Environment and Porter Model

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27350%2F20%3A10245276" target="_blank" >RIV/61989100:27350/20:10245276 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Enterprise Environment and Porter Model

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The basic objective of each company is to set the main goal and individual sub-goals to achieve that goal. Therefore, it is essential for an enterprise to develop a strategy at the outset of its activities to achieve its individual goals and thereby ensure market leadership. The business environment is widespread. It consists of two main parts, the internal environment and the external environment. The external environment represents a more distant environment for the enterprise, in which individual environments are monitored, such as demographic environment, technological environment, political environment, natural environment, ecological environment, or even cultural environment. Based on this breakdown of environments, an enterprise can create various analyzes, such as STEP analysis. The company must also perceive the closer environment of the company, the so-called sector environment, which includes individual substitutes, competing established companies, new competitors, suppliers or customers. All of these entities must be concentrated in order to gain market leadership. However, the internal environment of the company in which the company monitors its strengths and weaknesses should not be forgotten. The aim of this paper is to highlight the importance of monitoring the business environment in order to respond correctly and in a timely manner to incoming opportunities or threats, thereby ensuring progress towards the company&apos;s main objective.

  • Název v anglickém jazyce

    Enterprise Environment and Porter Model

  • Popis výsledku anglicky

    The basic objective of each company is to set the main goal and individual sub-goals to achieve that goal. Therefore, it is essential for an enterprise to develop a strategy at the outset of its activities to achieve its individual goals and thereby ensure market leadership. The business environment is widespread. It consists of two main parts, the internal environment and the external environment. The external environment represents a more distant environment for the enterprise, in which individual environments are monitored, such as demographic environment, technological environment, political environment, natural environment, ecological environment, or even cultural environment. Based on this breakdown of environments, an enterprise can create various analyzes, such as STEP analysis. The company must also perceive the closer environment of the company, the so-called sector environment, which includes individual substitutes, competing established companies, new competitors, suppliers or customers. All of these entities must be concentrated in order to gain market leadership. However, the internal environment of the company in which the company monitors its strengths and weaknesses should not be forgotten. The aim of this paper is to highlight the importance of monitoring the business environment in order to respond correctly and in a timely manner to incoming opportunities or threats, thereby ensuring progress towards the company&apos;s main objective.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Zlepšovanie procesov pomocou štatistických metód X. (2020) : recenzovaný sborník príspevkov a abstraktov z X. medzinárodnej vedeckej konferencie : 15.-17.04.2020, Košice, Slovenská republika

  • ISBN

    978-80-225-4723-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    23-33

  • Název nakladatele

    Podnikovohospodárská fakulta so sídlom v Košiciach, Ekonomická univerzita v Bratislavě

  • Místo vydání

    Košice

  • Místo konání akce

    Košice

  • Datum konání akce

    15. 4. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku