Non-parametric Statistical Methods for Quality Improvement
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27350%2F21%3A10248782" target="_blank" >RIV/61989100:27350/21:10248782 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://mtp.euke.sk/wp-content/uploads/2021/08/MTP-2_2021.pdf" target="_blank" >http://mtp.euke.sk/wp-content/uploads/2021/08/MTP-2_2021.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Non-parametric Statistical Methods for Quality Improvement
Popis výsledku v původním jazyce
Using statistical methods, companies increase their competitiveness. Properly chosen statistical methods are an important helper for companies in determining the current market situation, and help in planning new projects that are yet to take place. The article will focus on the use of statistical methods in enterprises, specifically the paper will briefly describe the non-parametric statistical method. Due to the scope of this paper, only the most used nonparametric statistical methods from the field of testing statistical hypotheses will be presented. Furthermore, the paper will describe the advantages and disadvantages of nonparametric tests, an example of one of the nonparametric statistical methods will be addressed. Subsequently, the paper will describe how non-parametric methods can be used in quality management.
Název v anglickém jazyce
Non-parametric Statistical Methods for Quality Improvement
Popis výsledku anglicky
Using statistical methods, companies increase their competitiveness. Properly chosen statistical methods are an important helper for companies in determining the current market situation, and help in planning new projects that are yet to take place. The article will focus on the use of statistical methods in enterprises, specifically the paper will briefly describe the non-parametric statistical method. Due to the scope of this paper, only the most used nonparametric statistical methods from the field of testing statistical hypotheses will be presented. Furthermore, the paper will describe the advantages and disadvantages of nonparametric tests, an example of one of the nonparametric statistical methods will be addressed. Subsequently, the paper will describe how non-parametric methods can be used in quality management.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Manažment v teórii a praxi
ISSN
1336-7137
e-ISSN
—
Svazek periodika
2
Číslo periodika v rámci svazku
červen
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
18-22
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—