Writing to Learn, Writing for Publication, and Teacher Training: A Commented Interview with Dana L. Driscoll
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27350%2F23%3A10252410" target="_blank" >RIV/61989100:27350/23:10252410 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://journals.muni.cz/casalc-review/article/view/33094/30058" target="_blank" >https://journals.muni.cz/casalc-review/article/view/33094/30058</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Writing to Learn, Writing for Publication, and Teacher Training: A Commented Interview with Dana L. Driscoll
Popis výsledku v původním jazyce
In line with the efforts to boost the discourse on teaching academic writing and writing for publication, the report brings information on the cooperation with Dr. Dana L. Driscoll from Indiana University of Pennsylvania and VŠB-Technical University of Ostrava (VŠB-TUO). Dr. Driscoll has cooperated with VŠB-TUO for the past 4 years on teaching writing for publication, teacher training, and evaluation of the PhD Academy (Doctoral School). The report also offers highlights from an interview with Dr. Driscoll of September 9, 2022, made during her stay at VŠB-TUO.
Název v anglickém jazyce
Writing to Learn, Writing for Publication, and Teacher Training: A Commented Interview with Dana L. Driscoll
Popis výsledku anglicky
In line with the efforts to boost the discourse on teaching academic writing and writing for publication, the report brings information on the cooperation with Dr. Dana L. Driscoll from Indiana University of Pennsylvania and VŠB-Technical University of Ostrava (VŠB-TUO). Dr. Driscoll has cooperated with VŠB-TUO for the past 4 years on teaching writing for publication, teacher training, and evaluation of the PhD Academy (Doctoral School). The report also offers highlights from an interview with Dr. Driscoll of September 9, 2022, made during her stay at VŠB-TUO.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50300 - Education
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL01000274" target="_blank" >TL01000274: Publish and Flourish: Podpora publikační činnosti doktorandů a školitelů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
CASALC review
ISSN
1804-9435
e-ISSN
2694-9288
Svazek periodika
12
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
192-199
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—