Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Potřebujeme na univerzitách vyučovat Akademické psaní? Příklad dobré praxe z ÚJČ AV ČR a VŠB-TUO

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378092%3A_____%2F21%3A00554010" target="_blank" >RIV/68378092:_____/21:00554010 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989100:27350/21:10248507

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/CASALC2021-2-4" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/CASALC2021-2-4</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/CASALC2021-2-4" target="_blank" >10.5817/CASALC2021-2-4</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Potřebujeme na univerzitách vyučovat Akademické psaní? Příklad dobré praxe z ÚJČ AV ČR a VŠB-TUO

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V tomto Příkladu dobré praxe představujeme výsledky společného projektu dvou českých pracovišť v oblasti podpory vědecké komunikace, akademického psaní a publikační praxe v angličtině. V textu stručně popisuje10 kurzů Publikační praxe, včetně principů, na kterých kurzy stojí. Kurzy se staly páteří PhD Akademie na VŠB-TUO a zapojila se do nich i Ústřední knihovna této univerzity. Ke kurzům jsme dále připravili v našem kontextu ojedinělé školení pro budoucí lektory kurzů, manuál pro lektory jako podporu během jejich lektorských začátků a také seminář pro školitele. Argumentujeme ve prospěch systematické strukturované výuky odborného psaní na všech úrovních vysokoškolského studia.

  • Název v anglickém jazyce

    Do we need to teach Academic Writing at universities? An example of good practice from the Czech Language Institute and VSB-TUO

  • Popis výsledku anglicky

    This example of good practice presents the outputs of a joint project by two Czech workplaces in the field of science communication support, academic writing and writing for publication in English. We briefly describe 10 courses of Publication Practice, including the principles behind the courses. The courses have become the backbone of the newly established PhD Academy at VŠB-Technical University of Ostrava (VŠB-TUO). Half of the courses were prepared by the Central Library of VŠB-TUO who were also involved in the project. The courses are accompanied by in our context unique teacher training, teacher manual to support the future teachers at the beginning of their careers, and seminars for doctoral student supervisors. We argue in favour of the introduction of a systemic, structured training in academic writing at the undergraduate level and training in writing for publication at the doctoral level of higher education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    CASALC Review

  • ISSN

    1804-9435

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    39-48

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus