Potřebujeme na univerzitách vyučovat Akademické psaní? Příklad dobré praxe z ÚJČ AV ČR a VŠB-TUO
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378092%3A_____%2F21%3A00554010" target="_blank" >RIV/68378092:_____/21:00554010 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61989100:27350/21:10248507
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/CASALC2021-2-4" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5817/CASALC2021-2-4</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/CASALC2021-2-4" target="_blank" >10.5817/CASALC2021-2-4</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Potřebujeme na univerzitách vyučovat Akademické psaní? Příklad dobré praxe z ÚJČ AV ČR a VŠB-TUO
Popis výsledku v původním jazyce
V tomto Příkladu dobré praxe představujeme výsledky společného projektu dvou českých pracovišť v oblasti podpory vědecké komunikace, akademického psaní a publikační praxe v angličtině. V textu stručně popisuje10 kurzů Publikační praxe, včetně principů, na kterých kurzy stojí. Kurzy se staly páteří PhD Akademie na VŠB-TUO a zapojila se do nich i Ústřední knihovna této univerzity. Ke kurzům jsme dále připravili v našem kontextu ojedinělé školení pro budoucí lektory kurzů, manuál pro lektory jako podporu během jejich lektorských začátků a také seminář pro školitele. Argumentujeme ve prospěch systematické strukturované výuky odborného psaní na všech úrovních vysokoškolského studia.
Název v anglickém jazyce
Do we need to teach Academic Writing at universities? An example of good practice from the Czech Language Institute and VSB-TUO
Popis výsledku anglicky
This example of good practice presents the outputs of a joint project by two Czech workplaces in the field of science communication support, academic writing and writing for publication in English. We briefly describe 10 courses of Publication Practice, including the principles behind the courses. The courses have become the backbone of the newly established PhD Academy at VŠB-Technical University of Ostrava (VŠB-TUO). Half of the courses were prepared by the Central Library of VŠB-TUO who were also involved in the project. The courses are accompanied by in our context unique teacher training, teacher manual to support the future teachers at the beginning of their careers, and seminars for doctoral student supervisors. We argue in favour of the introduction of a systemic, structured training in academic writing at the undergraduate level and training in writing for publication at the doctoral level of higher education.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
CASALC Review
ISSN
1804-9435
e-ISSN
—
Svazek periodika
11
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
39-48
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—