Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Customer Loyalty Measurement at Czech Organizations

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27360%2F13%3A86088074" target="_blank" >RIV/61989100:27360/13:86088074 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.12776/qip.v17i1.66" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.12776/qip.v17i1.66</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.12776/qip.v17i1.66" target="_blank" >10.12776/qip.v17i1.66</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Customer Loyalty Measurement at Czech Organizations

  • Popis výsledku v původním jazyce

    All organizations certified against the ISO 9001 requirements must also measure customer satisfaction. But customer loyalty represents quality management system maturity on higher level of objectivity. An purpose of the article is bring set of information on current state analysis of customer loyalty measurement at Czech companies. Principal methodology of this analysis was special field survey and our research too. Results of special research performed through focus groups, based on risk analysis in the field of quality management principles implementation, are presented there as a part of findings. The another important findings show that customer loyalty measurement is mostly underestimated or ignored at Czech organizations. Main reasons of such state are also described. As well as: the first proposal of original methodology how to measure three fundamental types of customer loyalty - advocasy, purchasing and retention loyalty is also included to this article.

  • Název v anglickém jazyce

    Customer Loyalty Measurement at Czech Organizations

  • Popis výsledku anglicky

    All organizations certified against the ISO 9001 requirements must also measure customer satisfaction. But customer loyalty represents quality management system maturity on higher level of objectivity. An purpose of the article is bring set of information on current state analysis of customer loyalty measurement at Czech companies. Principal methodology of this analysis was special field survey and our research too. Results of special research performed through focus groups, based on risk analysis in the field of quality management principles implementation, are presented there as a part of findings. The another important findings show that customer loyalty measurement is mostly underestimated or ignored at Czech organizations. Main reasons of such state are also described. As well as: the first proposal of original methodology how to measure three fundamental types of customer loyalty - advocasy, purchasing and retention loyalty is also included to this article.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JS - Řízení spolehlivosti a kvality, zkušebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Kvalita Inovácia Prosperita

  • ISSN

    1335-1745

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    17

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    28-38

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus