Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Complex Customer Loyalty Measurement at Closed-Loop Quality management in B2B Area - An Czech Example

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27360%2F21%3A10243670" target="_blank" >RIV/61989100:27360/21:10243670 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.researchgate.net/publication/349944291_Complex_Customer_Loyalty_Measurement_at_Closed-Loop_Quality_Management_in_B2B_Area-Czech_Example" target="_blank" >https://www.researchgate.net/publication/349944291_Complex_Customer_Loyalty_Measurement_at_Closed-Loop_Quality_Management_in_B2B_Area-Czech_Example</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/su13052957" target="_blank" >10.3390/su13052957</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Complex Customer Loyalty Measurement at Closed-Loop Quality management in B2B Area - An Czech Example

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper aims to present the proposal of complex customer loyalty measurement as an important part of external feedback loop. Such proposal is an original contribution to development of closed - loop quality management systems which are created for Quality 4.0 environment. After necessary literature review aimed to two areas of interest (closed - loop quality management systems and customer loyalty measurement) the term complex customer loyalty is launched and twelve basic steps of its measurement are briefly explained, including set of loyalty indicators - all with regard to specific characteristics of business to business context. A key finding from special research, focused on discovering how complex customer loyalty measurement within B2B area is practically developed and used by Czech industrial organizations is also included to this paper. Topic of this paper goes beyond traditional understanding and structure of quality management systems based on ISO 9001:2015 standard requirements and could be seen as contribution to discussions about future of quality management at digital era.

  • Název v anglickém jazyce

    Complex Customer Loyalty Measurement at Closed-Loop Quality management in B2B Area - An Czech Example

  • Popis výsledku anglicky

    The paper aims to present the proposal of complex customer loyalty measurement as an important part of external feedback loop. Such proposal is an original contribution to development of closed - loop quality management systems which are created for Quality 4.0 environment. After necessary literature review aimed to two areas of interest (closed - loop quality management systems and customer loyalty measurement) the term complex customer loyalty is launched and twelve basic steps of its measurement are briefly explained, including set of loyalty indicators - all with regard to specific characteristics of business to business context. A key finding from special research, focused on discovering how complex customer loyalty measurement within B2B area is practically developed and used by Czech industrial organizations is also included to this paper. Topic of this paper goes beyond traditional understanding and structure of quality management systems based on ISO 9001:2015 standard requirements and could be seen as contribution to discussions about future of quality management at digital era.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF17_049%2F0008425" target="_blank" >EF17_049/0008425: Platforma pro výzkum orientovaný na Průmysl 4.0 a robotiku v ostravské aglomeraci</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sustainability

  • ISSN

    2071-1050

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    1-20

  • Kód UT WoS článku

    000628671000001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85102858413