Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Development of customer loyalty measurement at Czech companies

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27360%2F15%3A86095741" target="_blank" >RIV/61989100:27360/15:86095741 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.mmscience.eu/content/file/MM_Science_201531.pdf" target="_blank" >http://www.mmscience.eu/content/file/MM_Science_201531.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.17973/MMSJ.2015_10_201531" target="_blank" >10.17973/MMSJ.2015_10_201531</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Development of customer loyalty measurement at Czech companies

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Any efficient quality management system must use permanent feedback from customers. All organizations certified against the ISO 9001 standard should measure customer satisfaction. At present, such feedback seems to be unsufficient. A customer loyalty orvalue for customer represent advanced values for modern organizations. Unfortunately, these values are underestimated or completely ignored at Czech organizations as only about 30 % of them are interested in some customer loyalty indicators. An article is not only focused on current state analysis of customer loyalty measurement at Czech companies. The main topic is oriented to development and launching a comprehensive approach to customer loyalty measurement. This comprehensive approach includes customer loyalty measurement through future customers intentions, effects of customers loyalty, customer loss and finally, through loyalty index. Some lessons learned related to practical implementation of this approach from Czech companies wil

  • Název v anglickém jazyce

    Development of customer loyalty measurement at Czech companies

  • Popis výsledku anglicky

    Any efficient quality management system must use permanent feedback from customers. All organizations certified against the ISO 9001 standard should measure customer satisfaction. At present, such feedback seems to be unsufficient. A customer loyalty orvalue for customer represent advanced values for modern organizations. Unfortunately, these values are underestimated or completely ignored at Czech organizations as only about 30 % of them are interested in some customer loyalty indicators. An article is not only focused on current state analysis of customer loyalty measurement at Czech companies. The main topic is oriented to development and launching a comprehensive approach to customer loyalty measurement. This comprehensive approach includes customer loyalty measurement through future customers intentions, effects of customers loyalty, customer loss and finally, through loyalty index. Some lessons learned related to practical implementation of this approach from Czech companies wil

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JS - Řízení spolehlivosti a kvality, zkušebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    MM Science Journal

  • ISSN

    1803-1269

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    October 2015

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    659 - 664

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84941202480