Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A Test Stand Study on the Volatile Emissions of a Passenger Car Brake Assembly

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27360%2F19%3A10242039" target="_blank" >RIV/61989100:27360/19:10242039 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mdpi.com/2073-4433/10/5/263" target="_blank" >https://www.mdpi.com/2073-4433/10/5/263</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/atmos10050263" target="_blank" >10.3390/atmos10050263</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A Test Stand Study on the Volatile Emissions of a Passenger Car Brake Assembly

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Brake-related airborne particulate matter contributes to urban emissions in the transport sector. Recent research demonstrated a clear dependence of the number of ultra-fine particles on the disc brake temperature. Above the so-called transition temperature, the number of ultra-fine particles increases dramatically (several magnitudes). As for exhaust emissions, part of the emissions released during braking can be in the volatile fraction. For this reason, a disc brake test stand specifically designed for aerosol research was equipped with three different aerosol sampling instruments: (i) a standard cascade impactor, (ii) a cascade impactor operating at high temperature with a heated sampling line, and (iii) a standard cascade impactor with a thermodenuder. Tests with a brake assembly representative of European passenger vehicles were executed, and the concentration of released airborne particles was determined. The results showed a decrease by several magnitudes in the concentration (in the size range of below 200 nm) using the cascade impactor operating at 180 oC with the sampling line heated to 200 oC. A further decrease in the concentration of airborne particles with size fractions below 200 nm was measured using a standard cascade impactor with a thermodenuder heated to 300 oC.

  • Název v anglickém jazyce

    A Test Stand Study on the Volatile Emissions of a Passenger Car Brake Assembly

  • Popis výsledku anglicky

    Brake-related airborne particulate matter contributes to urban emissions in the transport sector. Recent research demonstrated a clear dependence of the number of ultra-fine particles on the disc brake temperature. Above the so-called transition temperature, the number of ultra-fine particles increases dramatically (several magnitudes). As for exhaust emissions, part of the emissions released during braking can be in the volatile fraction. For this reason, a disc brake test stand specifically designed for aerosol research was equipped with three different aerosol sampling instruments: (i) a standard cascade impactor, (ii) a cascade impactor operating at high temperature with a heated sampling line, and (iii) a standard cascade impactor with a thermodenuder. Tests with a brake assembly representative of European passenger vehicles were executed, and the concentration of released airborne particles was determined. The results showed a decrease by several magnitudes in the concentration (in the size range of below 200 nm) using the cascade impactor operating at 180 oC with the sampling line heated to 200 oC. A further decrease in the concentration of airborne particles with size fractions below 200 nm was measured using a standard cascade impactor with a thermodenuder heated to 300 oC.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20700 - Environmental engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Atmosphere

  • ISSN

    2073-4433

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    263-277

  • Kód UT WoS článku

    000472677600037

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85073029878