Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Airborne Wear Particle Emissions Produced during the Dyno Bench Tests with a Slag Containing Semi-Metallic Brake Pads

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27360%2F20%3A10246048" target="_blank" >RIV/61989100:27360/20:10246048 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mdpi.com/2073-4433/11/11/1220/htm" target="_blank" >https://www.mdpi.com/2073-4433/11/11/1220/htm</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/atmos11111220" target="_blank" >10.3390/atmos11111220</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Airborne Wear Particle Emissions Produced during the Dyno Bench Tests with a Slag Containing Semi-Metallic Brake Pads

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the present paper is to investigate the level of airborne wear particles released during the dyno-bench tests with the brake pads consisting of alkali-activated slag as an abrasive. Airborne wear particles are generated with a full-scale dyno-bench adapted for airborne wear particles emission studies. The tested disc brake is equipped with two semi-metallic brake pads and a grey cast iron brake disc. A reduced Los Angeles City Traffic (LACT) driving cycle, developed within the LOWBRASYS project (European Union&apos;s Horizon 2020 research and innovation programme), is used to mimic city driving. The same friction pair is used six times with reduced LACT cycle. The weight loss and thickness of the pads and disc are registered after each test cycle ends. The amount of the airborne wear particles emissions released during each test cycle are characterized using a PM10 impactor and electric low-pressure impactor. The obtained data of wear particle emissions are correlated with the parameters of the brake stops. The maximum disc temperature was indicated as the parameter having the largest influence on the production of particle emissions together with the duration of the brake event

  • Název v anglickém jazyce

    Airborne Wear Particle Emissions Produced during the Dyno Bench Tests with a Slag Containing Semi-Metallic Brake Pads

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the present paper is to investigate the level of airborne wear particles released during the dyno-bench tests with the brake pads consisting of alkali-activated slag as an abrasive. Airborne wear particles are generated with a full-scale dyno-bench adapted for airborne wear particles emission studies. The tested disc brake is equipped with two semi-metallic brake pads and a grey cast iron brake disc. A reduced Los Angeles City Traffic (LACT) driving cycle, developed within the LOWBRASYS project (European Union&apos;s Horizon 2020 research and innovation programme), is used to mimic city driving. The same friction pair is used six times with reduced LACT cycle. The weight loss and thickness of the pads and disc are registered after each test cycle ends. The amount of the airborne wear particles emissions released during each test cycle are characterized using a PM10 impactor and electric low-pressure impactor. The obtained data of wear particle emissions are correlated with the parameters of the brake stops. The maximum disc temperature was indicated as the parameter having the largest influence on the production of particle emissions together with the duration of the brake event

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20500 - Materials engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF17_049%2F0008426" target="_blank" >EF17_049/0008426: Výzkum způsobů nakládání s odpady, materiály a vedlejšími produkty hutních a souvisejících provozů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Atmosphere

  • ISSN

    2073-4433

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    11

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    000593647600001

  • EID výsledku v databázi Scopus