Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Funkční vzorek pohonné jednotky elektromobilu s integrovaným chladicím okruhem

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27360%2F21%3A10249411" target="_blank" >RIV/61989100:27360/21:10249411 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.studentcar.cz/vysledky-vav/funkcni-vzorek-pohonne-jednotky-elektromobilu-s-integrovanym-chladicim-okruhem" target="_blank" >http://www.studentcar.cz/vysledky-vav/funkcni-vzorek-pohonne-jednotky-elektromobilu-s-integrovanym-chladicim-okruhem</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Funkční vzorek pohonné jednotky elektromobilu s integrovaným chladicím okruhem

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Byla vyvinuta a otestována finální verze pohonné jednotky pro jízdní zkoušky. Byla provedena komplexní simulace proudění a chlazení v motorovém prostoru. Výstupem simulace byl ustálený stav směsi chladiva a vzduchu v motorovém prostoru, pro tento ustálený stav byl proveden výpočet přestupu tepla. Pro pohonnou jednotku byly provedeny testy přetížitelnosti na motorové brzdě a formou jízdních zkoušek. Na základě jízdních testů a FEM analýz byly navrženy úpravy skříně a vyroben funkční vzorek.

  • Název v anglickém jazyce

    Functioning sample of an electric vehicle drive unit with the integrated cooling circuit

  • Popis výsledku anglicky

    The final version of the power unit for driving tests was developed and tested. A complex simulation of flow and cooling in the engine compartment was performed. The output of the simulation was a steady state mixture of coolant and air in the engine compartment, for this steady state the heat transfer was calculated. Overload tests were performed for the drive unit on the engine brake and in the form of driving tests. Based on driving tests and FEM analyzes, cabinet modifications were designed and a functional sample was produced.

Klasifikace

  • Druh

    G<sub>funk</sub> - Funkční vzorek

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TH03010164" target="_blank" >TH03010164: Technologie a komponenty pro e-mobilitu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    032/14-12-2021_F

  • Číselná identifikace

    není

  • Technické parametry

    Vznikl finální funkční vzorek pohonu s integrovaným chladicím okruhem. Byly provedeny optimalizace skříně motoru zvyšující její tuhost a zlepšující zástavbové vlastnosti. Pohonná jednotka byla testována na přetížení maximálním výkonem na motorové brzdě a formou jízdních zkoušek. Pro optimalizaci chlazení a přetížitelnost pohonu bylo vyvinuto řízení průtoku integrovaného chladicího okruhu a řízení průtoku externího chladicího okruhu. Vnitřní chladicí okruh byl simulován pokročilými matematickými simulacemi a byl sestaven model proudění a přestupu tepla v pohonné jednotce. Maximální špičkový výkon pohonné jednotky je 2x 180 kW.

  • Ekonomické parametry

    Hlavním přínosem funkčního vzorku jsou především dlouhodobé celospolečenské přínosy díky navýšení know-how v oblasti elektromobility v univerzitním prostředí, což umožňuje použití výsledků projektu ve výuce. Výsledek bude sloužit pro další výzkum vývoj. Další významný přínos je navýšení atraktivity technických oborů obecně a také konkrétně atraktivitu oborů v oblasti automotive, toto pomůže dlouhodobě řešit nedostatek kvalifikovaných pracovníků v tomto segmentu výroby, která generuje významné procento HDP České republiky.

  • Kategorie aplik. výsledku dle nákladů

  • IČO vlastníka výsledku

    61989100

  • Název vlastníka

    Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava, FMT, katedra Materiálů a technologií pro automobily

  • Stát vlastníka

    CZ - Česká republika

  • Druh možnosti využití

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence

  • Požadavek na licenční poplatek

    N - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje licenční poplatek

  • Adresa www stránky s výsledkem

    http://www.studentcar.cz/vysledky-vav/funkcni-vzorek-pohonne-jednotky-elektromobilu-s-integrovanym-chladicim-okruhem